عصر بازار

مدیر عامل بانک ایران زمین تاکید کرد:

ضرورت حمایت از تولید برای گذر از رکود پساکرونا

عصر اعتبار- گسترش اپیدمی کرونا، اقتصادهای بزرگ جهانی را در ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر قرار داده، به نحوی که صندوق بین المللی پول تحلیل های خود را از اقتصاد جهان در سال جاری تغییر داده و رکود را برای اکثر کشورهای درگیر با این بیماری غیر قابل انکار می داند.

ضرورت حمایت از تولید برای گذر از رکود پساکرونا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، عبدالمجید پورسعید مدیر عامل بانک ایران زمین، در تشریح شرایط کنونی اقتصاد کشور در دوران کرونا و پس از آن اظهار داشت: رکود اقتصادی پس از کرونا شاید غیر قابل انکار باشد، اما اقتصاد کشور ما فقط با کرونا درگیر نیست و در واقع عوامل بسیاری ما را به یک کشور استثنایی در شرایط فعلی جهان تبدیل کرده است.

     تحریم های ظالمانه نفتی، پتروشیمی، بانکی، صنایع فولادی و تقریبا همه بخش های اقتصادی کشور ما احتمالا در طول تاریخ کم نظیر است.

    وی افزود: در این شرایط از نیمه اسفند کسب و کارهای خرد و خدماتی تقریبا تعطیل شده‌اند و بسیاری از فعالین این حوزه‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند. بانک‌ها در همین راستا در گروه‌های اعلامی توسط بانک مرکزی دریافت اقساط تسهیلات خود را به تعویق انداختند تا شاید بخشی از مشکلات در این شرایط، حاد و غیر قابل حل نشود.

    پورسعید با بیان این نکته که فعالیت‌های اقتصادی کشور بالطبع در شرایط فعلی در سمت عرصه و تقاضا با مشکلاتی مواجه خواهد شد، گفت: شرایط امروز کشور کمتر از جنگ نیست. تحریم‌ها از یک سو توان ارز آوری صنایع کشور را کاهش داده و از سمت دیگر هزینه های این بیماری بودجه کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد. تعطیلی مقطعی برخی از کسب و کارها نیز فشار زیادی را بر اقتصاد کشور وارد خواهد کرد که لزوم مدیریت آن و همت تمامی فعالین این عرصه را برای کنترل شرایط دو چندان می کند.

    مدیرعامل بانک ایران زمین گفت: شرایط سخت امروز کشور علاوه بر تهدید، فرصت بزرگی را برای بخش‌های تولیدی ایجاد کرده است. امروز فعالین عرصه تولید با تمام مشکلات پای کار ایستاده‌اند و  تلاش دارند اوضاع را مدیریت و تولید را ادامه دهند.  از نشانه‌های آن برخلاف کشورهای دیگر این است که امروز کمبودی در کالای اساسی مشاهده نمی‌شود و با تمهیدات اندیشیده شده شرایط رو به بهبود است. در حال حاضر بسیاری از نیازهای کشور در داخل تأمین می شود و این موضوع باید ادامه دارد باشد.

    وی ادامه داد: اما شرایط اقتصادی واقعا سخت است و این شرایط می طلبد که بانک‌ها در کنار تولید کنندگان باشند و ضمن حمایت از آن‌ها بخش بیشتری از تسهیلات خود را در سال جاری به بخش تولید به خصوص کسب و کارهای کوچک که از شرایط فعلی بیشترین صدمه را دیده اند اختصاص دهند.

    وی در پایان گفت: برای اینکه چرخ‌های اقتصاد نخوابد و تولید از حرکت باز نایستد لازم است همگان تلاش کنیم با حمایت از تولید، اقتصاد کشور را از رکودی که ممکن است دامن گیر ما شود، خارج کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی