عصر بازار

ثروت مدیرعامل آمازون ۲۴ میلیارد دلار افزایش یافت

عصر اعتبار- جف بزوس بناینگذار و مدیرعامل شرکت آمازون با رکورد سود ۲۴ میلیارد دلاری صدر نشین جدول ثروتمندترین مردان جهان شد. این در حالی است که همه گیری کرونا، اقتصاد بسیاری از شرکت‌ها را فلج کرده است و حداقل ۷۴ انبار آمازون تحت تاثیر COVID-۱۹ قرار دارند و یک مورد مرگ نیز بین کارکنان این شرکت گزارش شده است.

ثروت مدیرعامل آمازون ۲۴ میلیارد دلار افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از انتخاب، آمازون طی چهار ماه گذشته شاهد افزایش چشمگیر تقاضا بود. چرا که به دلیل بیماری همه گیر کرونا و قرنطینه افراد در خانه، خرید آنلاین تبدیل به گزینه‌ای محبوب شده بود. این شرکت نه تنها کارمندان خود را تعدیل نکرد بلکه هزاران کارمند دیگر را برای پاسخگویی به موج سنگین تقاضا استخدام کرد. گرچه تلاش کرد تا ویروس را از انبار‌های خود دور نگه دارد.


    بسیاری از کارگران آمازون نسبت به ایمنی خود ابراز نگرانی کرده اند، و این هفته نیز نخستین مرگ یک کارگر انبار بر اثر ابتلا به COVID-19 تأیید شد. از آنجا که آمازون تلاش کرده است تا با همه گیر کرونا ویروس سازگار شود، مدیر عامل این شرکت و ثروتمندترین فرد جهان، جف بزوس حدود 6/23 میلیارد دلار افزایش مالی شخصی را تجربه کرده است.

    براساس شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ، بزوس یکی از معدود میلیاردر‌هایی است که از ابتدای سال 2020 تاکنون شاهد افزایش ارزش خالص ثروت خود بود. ثروت بزوس تقریباً در طی چهار ماه گذشته 20 ٪ افزایش یافته و به 3838 میلیارد دلار در آوریل رسیده است.


    طبق گفته‌ها، تقاضا همراستا با تعطیلات اوج گرفته و یک تحلیلگر پیش بینی افزایش فروش 23 ٪ را برای سه ماه اول سال 2020 کرده است. قیمت سهام آمازون در روز سه شنبه با صعودی قابل توجه مواجه شد و در حدود 22383.32 دلار بسته شد و در نتیجه سهم بازار خود را به 144 تریلیون دلار افزایش داد.


    اما افزایش شدید تقاضا فشار قابل توجهی را برای ارتش کارگران انبار آمازون ایجاد کرده است، که اکنون خود را در خط مقدم می‌بینند و به انبار‌هایی می‌روند که COVID-19 به راحتی می‌تواند در آن‌ها گسترش یابد. آمازون برای مقابله با تقاضا 100 هزار کارگر اضافی در ایالات متحده استخدام کرده است و به دنبال استخدام 75 هزار نفر دیگر است.‌


    آمازون اقدامات مختلفی را در داخل انبار‌های خود انجام داده است که شامل یک قانون فاصله 6 پایی، تهیه مواد تمیز کننده و دستمال مرطوب برای کارگران و کنترل دما است. اما برخی از کارگران انبار‌های آمازون هنوز احساس امنیت نمی‌کنند و می‌گویند اقدامات فاصله گذاری اجتماعی در انبار‌ها غیرممکن است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو