عصر بازار

سخنگوی دولت ارسال گزارش دیوان محاسبات به روحانی در اسفند ۹۸ را تأیید کرد

عصر اعتبار- علی ربیعی ارسال گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ از سوی دیوان محاسبات به رییس‌جمهور در اسفند سال گذشته را تأیید کرد.

سخنگوی دولت ارسال گزارش دیوان محاسبات به روحانی در اسفند ۹۸ را تأیید کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز (دوشنبه 1 اردیبهشت)  در مورد اینکه پس ارسال گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه 97 به مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور از عدم نشست کارشناسان این دیوان با دولتمردان شکایت کرده و آن را به قهر تعبیر کرده بود درحالی که عادل آذر در بیانیه دو روز گذشته خود از ارائه نامه ای خبر داده بود که طی آن در 6 اسفند این گزارش به رئیس جمهور با ریز تخلفات داده شده، گفت: بله، این نامه به رئیس جمهور ارسال شده بود.

    ربیعی ادامه داد: اظهارات عادل آذر متناقض با آنچه بیان شد، نیست. وی توضیح داد که نامه‌ای داده و درست هم گفته است. دولت کنونی از نظارت‌پذیرترین دولت بوده‌ است.در هیچ دوره‌ای سراغ نداریم که دولت در اتاق شیشه‌ای باشد.

    سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: نمی‌خواهم بگویم بسیار عالی هستیم اما در کدام دوران، فضای مجازی دولت را این گونه نقد کرده باشد؟ نامه اداری که میان دو دستگاه تا حقوق و مزایا در فضای مجازی و روزنامه‌ها منتشر می‌شود. ما هیچ اقدامی هم برای محدودسازی فضای مجازی نکردیم. بیشترین نظارت و نقد به دولت انجام می‌شود. بیشترین نظارت دستگاه‌های نظارتی به اعتقاد من در این دولت شکل گرفته است.

    وی با بیان اینکه دولت بیشترین نظارت را دارد، گفت: ضمن احترام عمیق به کارکنان و رئیس دیوان محاسبات، بحث ما این بود که نوع مواجهه باعث ایجاد فضایی علیه کشور شده است؛ بله ننوشتند «پول گم شده» اما هر کسی آن را می‌خواند به همین نتیجه می رسید؛ همان زمان رییس‌جمهور دستور لازم را صادر کردند.

    ربیعی اضافه کرد: در این دوره نهادینه شدن نظارت بر دولت بیش از دولت‌ها و دوران‌های دیگر سامان گرفته است، رسانه‌های خارجی نوشته‌اند اگر به ایران پول بدهید، دچار همین سرنوشت می‌شود و گم می‌شود. یک نفر دیگری گفت بجای وام سراغ همین پول‌ها بروید. فکر می‌کنیم این گزارش می‌توانست غیرعجولانه و همراه با توضیح باشد.

    سخنگوی دولت تاکید کرد: زارش مربوط به آذرماه بوده است و بهتر آن بود که از دولت سوال می‌شد در پی آن چه اتفاقی افتاده است و این دو مسئله با هم منتشر می‌شد تا منجر به روشن شدن افکارعمومی می‌شد. شائبه‌ای هم در افکارعمومی ایجاد نمی‌شد. قسمت قابل توجهی از تعهدات ارزی این کار انجام شده و از چهار و خرده‌ای به سه رسیده بود.

    وی ادامه داد: در دوران پس از آذرماه این رقم کاهش یافته بود. یک تعداد از کالاها به کشور داخل شدند یا سفارش شدند که به دلیل تحریم نتوانستند وارد کشور شوند. خوب بود این موارد در گزارش منعکس می‌شد.

    ربیعی اظهار داشت: ای کاش اشاره در این گزارش می‌شد دولت تخلفات را مشخص کرده و به افراد مهلت داده اگر تا یک تاریخی کالا را وارد نکنید، پرونده‌تان در تعزیرات است. تعدادی را هم به قوه قضاییه معرفی کرده است که منتظر صدور حکم هستند. مردم مطمئن باشند که دولت حتی یک دلار از ارز اختصاص داده را دنبال خواهد کرد.

    به گزارش فارس، براساس گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال 1397 از مجموع حدود 30 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی تامین شده برای واردات کالا که دولت در فروردین سال 1397 آن را تصویب کرد، 4.8 میلیارد دلار آن معادلی برای واردات کالا نداشته است و مشخص نیست این 4.8 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی که دولت در سال 98 عرضه کرده است، صرف چه چیزی شده است و الان کجاست؟

    حسن روحانی رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم اما با قطعیت گزارش دیوان محاسبات را 100 درصد غلط توصیف کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی