عصر بازار

پیشی گرفتن بودجه آلمان از آمریکا برای جبران خسارات اقتصادی کرونا

عصر اعتبار- نتایج یک تحقیق نشان می دهد که آلمان نسبت به دیگر کشورهای جهان حتی آمریکا بودجه بسیار بیشتری را برای کاهش تأثیر اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اختصاص داده است.

پیشی گرفتن بودجه آلمان از آمریکا برای جبران خسارات اقتصادی کرونا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، نتایج یک تحقیق نشان می دهد که آلمان نسبت به دیگر کشورهای جهان از جمله آمریکا بودجه بسیار بیشتری را برای کاهش تأثیر اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اختصاص داده است.

    برای این منظور، آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپا محسوب می شود یک بسته اقتصادی به ارزش بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی خود در سال گذشته را تعهد کرده است که شامل محرک اقتصادی فوری و سایر اقدامات نقدینگی است.

    این در حالی است که کمک مالی دولت آمریکا برای کاهش تبعات اقتصادی شیوع کرونا تاکنون کمتر از 15 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2019 بوده است.

    زولت دارواس ، یکی از اعضای ارشد اندیشکده بروگل مستقر در بروکسل و یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: آلمان به "حمایت هرچه بیشتر" نیاز دارد و "فضای مالی" برای انجام این کار را هم دارد.

    این اندیشکده تمام تعهدات مالی اعلام شده توسط 11 کشور اروپایی و همچنین آمریکا را جمع آوری کرده است. این کشورها شامل آلمان، ایالات متحده، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، دانمارک، اسپانیا ، یونان ، هلند ، مجارستان و بلژیک هستند. این داده ها مطابق با بیانیه های این دولت ها تا 18 آوریل است.

    آلمان با تعهد مالی 236 میلیارد یورو (256 میلیارد دلار) برای انجام اقدامات محرک مستقیم مالی، در صدر این کشورهاست. این اقدامات مالی شامل کمک 100 میلیارد یورویی برای تزریق سرمایه و خرید سهام شرکتهای کرونازده است و همچنین 50 میلیارد یورو کمک بلاعوض مستقیم به کسب و کارهای کوچکتر.

    دولت آلمان همچنین 500 میلیارد یورو به معوقات مالیاتی و 1.32 تریلیون یورو به اقدامات دیگری از جمله ارائه ضمانت برای مقابله با تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اختصاص داده است.

    براساس این تحقیق، دولت آمریکا 1.17 تریلیون دلار به محرک اقتصادی فوری، 561 میلیارد دلار به معوقات مالیاتی و 877 میلیارد دلار به دیگر اقدامات از جمله ارائه ضمانت اختصاص داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو