عصر بازار

اختصاص بسته‌های حمایتی به کارگران فصلی و ساختمانی

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی از کارفرمایانی که توان پرداخت بسته ارزاق رمضان را دارند، خواست با پرداخت نقدی یا توزیع بسته‌های معیشتی بین نیروهای کار خود موجبات دلگرمی کارگران و بهبود معیشت آنها در این ایام را فراهم کنند.

اختصاص بسته‌های حمایتی به کارگران فصلی و ساختمانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فتح اله بیات اظهار کرد: هر سال در آستانه ماه مبارک رمضان بسیاری از کارفرمایان برای کارگران خود سبد کالای رمضان پیش بینی می کردند اما امسال به دلیل شرایطی که تحت تاثیر کرونا در کشور پیش آمده، برخی از کارفرمایان نتوانستند سبد کالا اختصاص بدهند لذا درخواست ما این است که کارفرمایانی که از تمکن مالی برخوردارند در این حرکت خداپسندانه شرکت کنند.

    وی هفته کارگر و ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای این منظور دانست و ابراز امیدواری کرد: از این طریق موجبات دلگرمی کارگرانی که از نظر معیشتی ضعیف‌ترند و دریافتی کمتری دارند، در این روزهای سخت فراهم شود.

    تعجیل در اختصاص بسته‌های حمایتی به کارگران فصلی و ساختمانی

    بیات در عین حال حمایت از کارگران ساختمانی و فصلی را در اولویت دانست و گفت: معیشت کارگران روزمزد وابسته به مزدی است که روزانه دریافت می‌کنند ولی متاسفانه از اسفند سال گذشته که با بحران کرونا مواجه شدیم، اشتغال به کار آنها دچار مشکل و متوقف شده است که از این جهت لازم است در اختصاص بسته های حمایتی به این گروه از کارگران اقدام عاجل صورت گیرد.

    رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: کارگران ساختمانی که فاقد شغل پایدار هستند و وضع درآمد مناسبی ندارند، به ما مراجعه می‌کنند و از عدم پرداخت تسهیلات ارزان و بسته‌های حمایتی که قرار بود در اختیارشان گذاشته شود، گلایه می‌کنند لذا چنانچه واریز کمک معیشتی یا پرداخت تسهیلات در دستور کار و برنامه متولیان امر است با توجه به نزدیکی به ماه مبارک رمضان با سرعت بیشتری دنبال شود.

    مراقب خانوارهای ضعیف کارگری و مستمری بگیر باشیم

    بیات به صف‌های شلوغ و طویلی که برای دریافت سیم کارت و ثبت نام وام یارانه کرونا در روزهای اخیر تشکیل شده بود، اشاره و خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت که از یک طرف با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم و از طرف دیگر با هجمه‌های اقتصادی رو به رو هستیم، دولت تمام تلاش و اهتمام خود را به کار گرفته است، بر این ساس باید مراقب معیشت خانوارهای ضعیف کارگری و مستمری بگیر باشیم و امیدواریم که دولت در حد بضاعت و توان خود دست نیازمندان را بگیرد تا خانواده‌ای به دلیل فقر و مشکلات معیشتی از هم نپاشد.

    وی در پایان با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته کارگر در بستر فضای مجازی، هفته کارگر را به تمام تلاشگران عرصه تولید و کارگران سراسر کشور تبریک گفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو