عصر بازار

آسیب دیدگی ۱۶۶ خودپرداز بانک ملت به دلیل ضد عفونی غیر اصولی

عصر اعتبار- مدیرکل اداره بانکداری شخصی بانک ملت از آسیب دیدگی ۱۶۶ دستگاه خودپرداز بانک ملت به دلیل ضد عفونی غیر اصولی خبر داد و از شهروندان درخواست کرد تا از ضد عفونی خودپردازها خودداری کنند.

آسیب دیدگی ۱۶۶ خودپرداز بانک ملت به دلیل ضد عفونی غیر اصولی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بر اساس اعلام معاونین فناوری اطلاعات بانک‌ها از اسفند ماه تا به امروز ضد عفونی غیر اصولی و استفاده از محلول‌های غیر الکلی از جمله مواد شوینده،   آب ژاول، وایتکس و ... برای ضد عفونی دستگاه‌های خودپرداز توسط افراد غیر متخصص که قصد داشتند در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی و کمک به جلوگیری از شیوع کرونا کمک کنند، باعث شده تا به تعداد زیادی دستگاه خودپرداز آسیب‌هایی جدی از جمله سوختگی صفحه کلید و صفحه نمایش وارد شود و شبکه بانکی در این روزها با توجه به کمبود و قیمت بالای تجهیزات یدکی  برای ادامه فعالیت دستگاه‌ها و خدمت رسانی با چالش روبرو شوند و این احتمال می‌رود با ادامه روند سوختگی، تخریب و توقف فعالیت این ماشین‌های بانکی به زودی تعداد خودپردازهای فعال کاهش یابد و شهروندان برای انجام غیر حضوری برخی از امور بانکی  به خصوص در نقاط کمتر برخودار با مشکل روبرو شوند.

    آسیب دیدگی 166 دستگاه خودپرداز در بانک ملت

    حسین محمودی با اشاره به آمار خودپردازهای آسیب دیده در اثر ضد عفونی غیر اصولی از ابتدای اسفند ماه تا به امروز در بانک ملت گفت: بر اساس جدیدترین استعلام انجام شده از لیست قطعات آسیب دیده و لیست تعداد خرابی های ایجاد شده به تفکیک در مدیریت شعب بالغ بر 166 دستگاه خودپرداز  در سراسر کشور بر اثر ضد عفونی غیر اصولی آسیب دیده که با مدیریت و تامین تجهیزات دوباره به خدمت رسانی بازگشته است.

    بیشترین قطعه آسیب دیده به دلیل ضد عفونی غیر اصولی صفحه کلید مشتری است

    مدیرکل اداره بانکداری شخصی بانک ملت افزود: آمار نشان می‌دهد که بیشترین قطعه آسیب دیده به دلیل ضد عفونی غیر اصولی در خودپردازها 136 قطعه صفحه کلید مشتری بوده که ناشی از اسپری مواد الکلی یا مواد شوینده از جمله آب ژاول و وایتکس به صورت مستقیم است؛ از سویی دیگر  10 قطعه صفحه کلید مانیتور و 9 قطعه کارتخوان نیز آسیب دیده و سایر تجهیزات نیز از جمله بزل آنتی فراد، دوربین و ... نیز به صورت موردی تخریب شده است.

    وی با بیان این که شهروندان برای استفاده از دستگاه خودپرداز از دستکش استفاده کنند: به منظور رعایت نکات بهداشتی لازم است تا شهروندان از ضد عفونی خودپردازها به صورت جدی خودداری کنند و صرفا با استفاده از دستکش از خودپرداز برای انجام عملیات‌های بانکی استفاده کنند؛ خودپردازها از طریق شعب با رعایت اصول بهداشتی و تخصصی ضد عفونی می‌شود و ضد عفونی غیر اصولی باعث آسیب دیدگی این ماشین‌های بانکی می‌شود و در نهایت از کار افتادن و افزایش هزینه بانک‌ها برای خرید تجهیزات را به دنبال دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی