عصر بازار

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس:

دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ را پس نگرفته است

عصر اعتبار- سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه پیگیر و تحت تاثیر مصاحبه‌های آقایان قرار نمی‌گیریم، گفت: موضوعی دال بر اینکه دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ را پس گرفته باشد وجود ندارد.

دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ را پس نگرفته است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور درباره گزارش تفریغ بودجه سال 97 و اینکه دیوان محاسبات حرف خود را پس گرفته است، اظهار داشت: موضوعی دال بر اینکه دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال 97 را پس گرفته باشد وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه گزارش دیوان محاسبات از بودجه متکی بر مستندات دستگاه‌های دولتی تهیه می‌شود، بیان داشت: دیوان محاسبات پس از اخذ و جمع آوری گزارش عملکردی دستگاه‌های اجرایی، این موارد را تجمیع و آن را در قالب گزارشی به صحن علنی مجلس تقدیم می‌کند؛ البته این بدین صورت نیست که در راه ارسال گزارش دیوان به صحن مجلس به یک آن دستگاهی اعلام کند که گزارش جدیدی را جایگزین گزارش قبلی خود خواهد کرد چرا که دیوان محاسبات این مورد را نمی‌پذیرد.

    این نماینده مجلس ادامه داد: دیوان محاسبات باید اطلاعات را در مهلت قانونی خود به دقت مورد ارزیابی و صحت و سقم آن را بررسی کرده و پس از آن گزارش مربوطه را به صحن علنی مجلس ارسال کند.

    وی با اشاره به موضوع بلاتکلیفی 4.8 میلیارد دلار ارز دولتی پیرو گزارش تفریغ بودجه سال 97 تصریح کرد: در این زمینه منظور دیوان محاسبات این بوده که 4.8 میلیارد دلار ارز دولتی حیف و میل شده است و منظور این دستگاه این است که دولت مستندات خود را باید درباره این عرض توزیعی به دیوان محاسبات ارائه کند که تاکنون این مستندات ارائه نشده و این مسئله شفاف نیست و ابهاماتی در آن وجود دارد.

    عباسی اظهار کرد: البته ممکن است دولت عنوان کند که گزارش اصلاحی درباره تفریغ بودجه سال 97 را آماده کرده و قصد دارد این گزارش را به دیوان محاسبات ارسال کند که در این صورت دیوان این گزارش را اخذ کرده و گزارش اصلاحی را به مجلس تقدیم می‌کند.
    این نماینده مجلس بیان داشت: ما به عنوان قانون‌گذار پیگیر و تحت تاثیر مصاحبه‌های آقایان قرار نمی‌گیریم و این مسئله مربوط به آنهاست، اما آنچه که به عنوان قانونگذار برای ما مهم است، جزئیات مستنداتی است که دیوان محاسبات بر اساس آن گزارشی را به صحن مجلس ارائه می‌کند و دیگر سایر موارد برای ما ملاک عمل نیست و وجاهت قانونی ندارد.

    وی افزود: بنابراین موضوعی دال بر اینکه دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال 97 را پس گرفته باشد وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی