عصر بازار

برقراری مستمری ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از جانبازان زیر ۲۵ درصد فاقد درآمد

عصر اعتبار- رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران جدیدترین خدمات به ایثارگران و اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با شیوع بیماری کرونا را تشریح کرد و از برقراری مستمری ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از جانبازان زیر ۲۵ درصد فاقد درآمد خبر داد. ر

برقراری مستمری ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از جانبازان زیر ۲۵ درصد فاقد درآمد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز دوشنبه هشتم اردیبهشت در نشست شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از استماع گزارش معاونین بنیاد در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های تخصصی، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط ستاد مدیریت بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از شیوع بیماری کرونا گفت: تاکنون 35 میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با این بیماری در مرکز و ادارات کل بنیاد استان‌ها تخصیص یافته است.
    وی ادامه داد: محتوای آموزشی لازم در زمینه بیماری کرونا نیز تهیه و در شکل‌های گوناگونی از جمله پیامک، فضای مجازی و به شکل فیزیکی در اختیار ایثارگران قرار گرفته است. توزیع بسته‌های بهداشتی حاوی ماده ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش برای والدین معزز شهدا و جانبازان با ریسک بالا در سراسر کشور توسط ادارات کل استانی بنیاد انجام شده و ادامه دارد.
    نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برقراری مستمری برای 2 هزار و 300 نفر از جانبازان زیر 25 درصد فاقد درآمد را از دیگر اقدامات صورت گرفته اعلام کرد و افزود: در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اعتبار مناسبی به استان‌ها جهت مساعدت به جانبازان بدون درآمد و دارای مشکل مالی تخصیص داده شد.
    معاون رییس جمهور با اشاره به اجرای عملیات ایمن‌سازی و ویروس‌زدایی محیط کار بنیاد گفت: این اقدام به صورت روزانه و مستمر انجام می‌شود. همچنین بسته‌های بهداشتی در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در بین کارکنان بنیاد توزیع شده است.
    رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: طی هماهنگی‌های صورت گرفته اسامی 260 هزار نفر از والدین معزز شهدا و جانبازان آسیب‌پذیر جهت انجام آزمایش کرونا در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است. همچنین بیمارستان‌های ساسان، مصطفی خمینی و خاتم‌الانبیاء (ص) به همراه سایر مراکز درمانی ضمن پذیرش بیماران با تمام امکانات در خدمت ایثارگران هستند.
    وی همچنین از فعال سازی سامانه پیامکی ثبت اطلاعات درمانی ایثارگران خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا فاز نخست این سامانه به ثبت اطلاعات ایثارگران مبتلا یا مشکوک ابتلا به کرونا اختصاص یافته است ضمن اینکه تماس‌های تلفنی مستقیم با جانبازان قطع نخاعی نیز در حال انجام است تا شرایط جانبازان عزیز از خود آن‌ها پرسیده شود و مشاوره‌های لازم در خصوص بیماری کرونا ارائه شود.
    حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در پایان از ارائه گزارش اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران برای مقابله با بیماری کرونا به هیئت دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به آسیب پذیر بودن جامعه ایثارگری اقدامات همه جانبه بنیاد در سطوح مختلف تا زمان رفع مشکل شیوع این بیماری در کشور ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی