عصر بازار

آغاز توزیع یک میلیون بسته معیشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام

عصر اعتبار- طی مراسمی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام توزیع یک میلیون بسته عذایی حمایتی و معیشتی برای خانواده‌های آسیب‌دیده از ناشی از بیماری کرونا آغاز شد.

آغاز توزیع یک میلیون بسته معیشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در راستای برگزاری پویش همدلی و احسان صبح امروز با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) توزیع یک میلیون بسته غذایی حمایتی و معیشتی برای خانواده‌های آسیب‌دیده از ناشی از بیماری کرونا آغاز شد.

    پس از شیوع کرونا ویروس در کشور و با توجه به کمبود‌ ماسک، اواخر فروردین امسال بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماسک جنوب غرب آسیا توسط ستاد اجرایی فرمان امام به بهره‌برداری رسید. محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم افتتاح این کارخانه با بیان این‌که "تعدادی از دستگاه‌های ساخت ماسک را از کشورهای دیگر وارد کردیم و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی موفق به ساخت دستگاه‌های تولید ماسک هم شده‌ایم"، گفته بود:  این کارخانه طی مدت یک ماه راه‌اندازی شد و ظرفیت تولید روزانه 4 میلیون ماسک را دارد.

    وی با بیان این‌که این کارخانه هم‌اکنون با تولید روزانه یک میلیون ماسک فعالیت خود را آغاز کرده است که به‌تدریج افزایش پیدا خواهد کرد، افزود:‌ ماسک‌های تولیدشده از نوع فیلتردار، N95 و نانو است.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اعلام کرد: دستگاه‌هایی که در حال حاضر تولید شده است توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان کشور طراحی و ساخته شده است و ساخت این دستگاه‌ها ظرف 23 روز اتفاق افتاده است.

    مخبر اضافه کرد: با این حجم از تولید و تقاضای ماسک در کشور، اضافه شدن این کارخانه کشور را از واردات ماسک بی‌نیاز خواهد کرد و تا زمانی که نیاز کل کشور تأمین نشود هرگز صادراتی نخواهیم داشت. تمام ماسک‌های تولیدشده به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود و ستاد اجرایی فرمان امام دخالتی در توزیع آن ندارد.

    وی تأکید کرد: محصولات تولیدشده با قیمتی کمتر از قیمت بازار عرضه می‌شود چرا که در زمان حاضر در کشور قیمت ماسک بالاست و با این تولیدات ان‌شاءالله به‌زودی قیمت‌ها شکسته خواهد شد‌.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه "امیدواریم با این تولیدات به‌وفور در کشور ماسک فراهم شود"، گفت: با راه‌اندازی این کارگاه 330 نفر به‌صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند و این اقدام موجب اشتغالزایی برای آنها شده است.

    مخبر گفت: 100 میلیارد تومان برای این اقدام سرمایه گذاری شده است و تاکنون 2 تا 3 میلیون ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برای رفع نیاز مردم به مناطق محروم ارسال شده است و یک میلیون بسته غذایی در این شرایط بین نیازمندان توزیع می‌شود.محصولات تولیدشده در همین کارگاه استریل و ضدعفونی می‌شوند.

    وی یادآور شد: از روز اول شیوع ویروس کرونا نیروهای ما به‌کمک گروه‌های جهادی و نخبگان کشور برای مقابله با ویروس کرونا و تولید ماسک مشغول فعالیت هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی