عصر بازار

در سال گذشته؛

درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده چقدر بود؟

عصر اعتبار- سال گذشته معادل ۵۸ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر کالاها و خدمات بدست آمده که نسبت به سال ۱۳۹۷ معادل ۳۲ درصد افزایش داشته است.

درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده چقدر بود؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سازمان امور مالیاتی جزئیات درآمدهای مالیاتی در سال گذشته را اعلام کرده که در بخش مالیات بر کالاها و خدمات (مالیات بر ارزش افزوده) 58 هزار میلیارد تومان درآمد به دست آمده است و مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر مصرف کالاها و خدمات است که از مصرف‌کننده دریافت می‌شود

    طبق این گزارش، از مالیات بر فروش درآمدهای نفتی و مالیات بر بنزین به میزان 20 درصد قیمت مصوب فروش معادل 6.9 هزار میلیارد تومان درآمد ایجاد شده است‌.

    علاوه براین، از دو درصد مالیات سایر کالاها (معوق)، عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور، مالیات بر فروش سیگار (براساس لازم‌الاجرا نبودن قانون ممنوعیت ورود برخی از کالاهای غیرضرور مصوب 1374/06/22 و مجاز بودن تامین کسری سیگار از طریق واردات) به ترتیب معادل 4.5 میلیارد، 1.1 هزار میلیارد تومان و 786 میلیارد تومان درآمدزایی صورت گرفته است.

    درآمد حاصل از 27 صدم درصد از 3 درصد تعرفه مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزشی به‌ویژه در حوزه معلولین و جانبازان نیز معادل 565 میلیارد تومان بوده است.

    میزان مالیات بر نقل و انتقال اتومبیل در سال 98

    همچنین از مالیات بر نقل و انتقال اتومبیل، شماره‌گذاری خودرو و مالیات بر ارزش افزوده به ترتیب به میزان 1.4 هزار میلیارد تومان، 534 میلیارد تومان و 39 هزار میلیارد تومان درآمد ایجاد شده است.

    طبق این گزارش، درآمد حاصل از یک درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده (37) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، به میزان 6.8 هزار میلیارد تومان بوده است.

    وضعیت درآمدزایی مالیات بر مصرف سیگار در سال گذشته

    علاوه براین، از محل مالیات بر مصرف سیگار معادل 1.7 هزار میلیارد تومان درآمد کسب شده که در مجموع به میزان 58 هزار میلیارد تومان درآمدزایی از محل مالیات بر کالاها و خدمات صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته (44 هزار میلیارد تومان) معادل 32 درصد افزایش داشته است.

    از 58 هزار میلیارد تومان مالیات بر کالاها و خدمات، بیشترین درآمد وصول شده مربوط به مالیات بر ارزش افزوده با 39 هزار میلیارد تومان و کم‌ترین درآمد اخذ شده مربوط به دو درصد مالیات سایر کالاها (معوق) با 4.5 میلیارد تومان بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی