عصر بازار

تقاضای شرکت هواپیمایی قطر برای دریافت میلیاردها دلار وام

عصر اعتبار- شرکت هواپیمایی قطر در حال مذاکره با بانک‌ها برای میلیاردها دلار وام است.این شرکت حقوق کارکنان خود را کاهش داده و به آنها اعلام کرده آماده تعدیل نیرو باشند.

تقاضای شرکت هواپیمایی قطر برای دریافت میلیاردها دلار وام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، قطر ایرویز در حال مذاکره با بانک‌ها برای میلیاردها دلار وام است. این خط هوایی دولتی در قطر آماده است شبکه خود را پس از آسیب دیدن از همه گیری ویروس کرونا بازسازی کند.

    به گفته منابع آگاه، مذاکرات این شرکت هواپیمایی با بانک های قطر بر یک مبنای دو جانبه صورت می گیرد و این شرکت آماده است تضمینی به وزارت دارایی برای این کمک مالی بدهد.

    قطر ایرویز در مورد این خبر هیچ اظهار نظری نکرده است ولی در روز چهارشنبه اعلام کرد مسیرهای هوایی را که مجبور شده بود به خاطر همه گیری ویروس کرونا متوقف کند، دوباره راه اندازی خواهد کرد. ویروس کرونا سفرهای بین المللی را متوقف کرده است.

    این شرکت هواپیمایی در ماه مارس هشدار داده بود در شرایطی که یکی از معدود خطوط هوایی در جهان است که فعالیت منظم و برنامه ریزی شده خود را حتی به صورت محدود ادامه می دهد، ولی منابع مالی آن را رو به اتمام است.

     قطر ایرویز مانند سایر خطوط هوایی اعلام کرد مجبور است از کمک های دولتی استفاده کند. این شرکت حقوق کارکنان خود را کاهش داده و به آنها اعلام کرده آماده تعدیل نیرو باشند.

     این خط هوایی ماه گذشته 850 میلیون دلار کمک مالی از بانک استاندارد چارترد برای 7 هواپیمای بوئینگ 9-787 دریافت کرد.

     شرکت گالف رایول امارات متحده عربی هم اخیراً با بانک های متعددی برای گرفتن وام مذاکره کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی