عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد:

روند نزولی نرخ سود بین بانکی سیگنالی برای کاهش نرخ تسهیلات

قیمت تمام شده پول کاهش می‌یابد

عصر اعتبار- معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد اظهار داشت: اگر این روند کاهش نرخ سود بین بانکی ادامه داشته باشد، مرحله بعدی این است که از بانک‌ها بخواهیم نرخ اعطای تسهیلات را متناسب با این روند کاهش دهند.

روند نزولی نرخ سود بین بانکی سیگنالی برای کاهش نرخ تسهیلات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، عباس معمارنژاد درباره اثرگذاری کاهش نرخ سود بین بانکی در نرخ بهره بانکی اظهار داشت: کاهش سود بین بانکی سیگنالی برای کاهش نرخ بهره بانکی است که روند بسیار خوبی در جریان است.

    وی ادامه داد: نرخ سود بین بانکی همواره متغیر سینگال محسوب می‌شود. در حال حاضر نرخ سود بین بانکی حدود 12 الی 13 درصد است  در حالی که این عدد دو سال گذشته حدود 28 درصد بود .

    معاون وزیر اقتصاد افزود: اواخر سال گذشته نرخ سود بین بانکی حدود 16.5 درصد بود اما تنها در یک و نیم ماه سال جاری این عدد به حدود 12 درصد رسیده است و ادامه این روند تا پایان سال برای نظام بانکی بسیار مثبت خواهد بود چراکه منجر به کاهش قیمت تمام شده پول در بانک‌ها می‌شود.

    معمارنژاد در پاسخ به این سوال که با توجه به این روند احتمال کاهش نرخ سود بانکی وجود دارد، گفت: اگر این روند کاهش نرخ سود بین بانکی ادامه داشته باشد، مرحله بعدی این است که از بانک‌ها بخواهیم نرخ اعطای تسهیلات را متناسب با این روند کاهش دهند.  

    وی افزود: در صورت ادامه این روند کاهشی، به بانک‌ها فشار خواهد آمد که نرخ تسهیلات را متناسب با نرخ سود سپرده کاهش دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی