عصر بازار

کسری بودجه ۷۳۸ میلیارد دلاری آمریکا در ماه آوریل

عصر اعتبار- دولت آمریکا شب گذشته گزارش داد افزایش شدید هزینه‌های دولتی به خاطر شیوع ویروس کرونا باعث شده است تا کسری بودجه این کشور در ماه آوریل رکورد ۷۳۸ میلیارد دلار را بزند.

کسری بودجه ۷۳۸ میلیارد دلاری آمریکا در ماه آوریل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا شب گذشته گزارش داد که کسری بودجه این کشور در ماه آوریل رکورد 738 میلیارد دلار را به ثبت رسانده است.

    دلیل این افزایش شدید کسری بودجه در آمریکا، انفجار هزینه‌های دولت به خاطر شیوع ویروس کرونا از یک سو واز سوی دیگر کاهش شدید درآمدهای دولت به خاطر تعطیل شدن فعالیت‌های اقتصادی ناشی از سیاست‌های اعمال شده برای کنترل کرونا و خانه نشین کردن مردم، بوده است.

    این وزارتخانه آمریکایی اعلام کرد آمار کسری بودجه ماه آوریل، نخستین نشانه هزینه کرد سنگین دولت آمریکا برای مقابله با تبعات شیوع کرونا است.

    در ماه فوریه هم کسری بودجه آمریکا 235 میلیارد دلار بود.

    تا چند روز پیش اکثر شهرها و ایالت‌های آمریکا شاهد اعمال فاصله گذاری اجتماعی شدید بوده و با هدف کنترل شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی تعطیل شده بودند.

    یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا در باره آمار بالای کسری بودجه ماهانه در این کشور، گفت: این رقم‌ها واقعا سنگین هستند و من هرگز فکر نمی‌کردم که روزی شاهد چنین ارقام بالایی در کسری بودجه باشم.

    کسری بودجه آمریکا در ماه آوریل نسبت به 12 ماه گذشته به 1.48 تریلیون دلار رسیده که تقریبا 3 برابر کسری بودجه مدت مشابه سال قبل بوده و عملا رکورد قبلی 870 میلیارد دلاری آوریل سال 2011 را شکسته است.

    کنگره آمریکا از ماه مارس تاکنون،‌ چند تریلیون دلار برای کمک به اقتصاد این کشور در سایه شیوع کرونا، بودجه تصویب کرده و این رقم حالا به 3 تریلیون دلار رسیده است.

    در حالی شاهد کسری بودجه در ماه آوریل برای آمریکا هستیم که به خاطر اینکه روز 15 آوریل سررسید پرداخت مالیات سالانه در این کشور است همواره شاهد مازاد بودجه در این ماه برای آمریکا هستیم.

    البته به خاطر کرونا سررسید پرداخت مالیات در آمریکا تا 15 جولای تمدید شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی