عصر بازار

درخواست بازنشستگی غیرحضوری شد

عصر اعتبار- در راستای کاهش مراجعات غیرضروری، افزایش رضایتمندی مخاطبان و همکاران و توسعه خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان، امکان ارائه درخواست بازنشستگی عادی در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی فراهم شد.

درخواست بازنشستگی غیرحضوری شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، از بیست و یکم اردیبهشت سال جاری، امکان ارائه درخواست بازنشستگی عادی، در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir ایجاد شده و بیمه‌شدگان می‌توانند با ورود به سامانه با کد کاربری و رمز عبور مختص خودشان و از طریق گزینه درخواست بازنشستگی، نسبت به تکمیل اطلاعات و ارسال درخواست اقدام کنند.

    بر اعلام سازمان تأمین اجتماعی، چنانچه درخواست بازنشستگی خارج از وقت اداری یا ایام تعطیل توسط بیمه‌شده ارسال شود، ثبت درخواست در سیستم شعبه تامین اجتماعی، در اولین روز کاری بعدی صورت می‌گیرد.

    همچنین از بیمه‌شدگان درخواست شده پس از ثبت درخواست بازنشستگی غیرحضوری تا اطلاع ثانوی به شعبه تامین اجتماعی مراجعه نکنند. به محض اعلام سابقه از سوی واحد نامنویسی و حساب‌های انفرادی، مراحل بعدی انجام فرایند بازنشستگی، به متقاضی اطلاع‌رسانی می شود.

    بدیهی‌است اخذ و کنترل اصل شناسنامه بیمه‌شده و امضای فرم درخواست بازنشستگی به منظور احراز هویت وی در اولین مراجعه الزامی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی