عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

واریز بسته معیشتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی به ۳ میلیون خانوار

عصر اعتبار- شریعتمداری گفت: سه میلیون خانوار که حداقل‌های تمکن مالی را دارند، شناسایی و بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان وجه نقد پرداخت شد.

واریز بسته معیشتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی به ۳ میلیون خانوار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در نشست مشترک با مدیران کل و مدیران روابط عمومی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها بر ضرورت به روز رسانی شیوه‌های فعالیت روابط عمومی‌ها تاکید کرد و گفت: به جای روابط عمومی یکطرفه، باید روابط عمومی دو طرفه و گفتگو محور غیررسمی شکل بگیرد؛ در این مدل جایگاه شبکه‌های اجتماعی برجسته و از نقش ارزشمند فضای مجازی به خوبی استفاده می‌شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "تهدیدهراسی" را یکی از نقاط ضعف روابط عمومی‌ها در ایران توصیف کرد و گفت: در این مدل از رفتار، روابط عمومی‌ها فقط زمانی به اتفاقات واکنش نشان می‌دهند که سازمان آن‌ها مورد انتقاد قرار بگیرد؛ البته که باید به انتقادات پاسخ داده شود، اما پایه گذاری اقدامات بر اساس "تهدیدهراسی" به معنای مرگ جایگاه "روابط عمومی" خواهد بود.
    انتقال درست اخبار، سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: فعالیت روابط عمومی‌ها باید بر اساس افق سازی هوشمندانه باشد که این قضیه باعث پویایی فعالیت این جایگاه خواهد شد؛ انتقال درست اخبار به مرور زمان باعث افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد.
    وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افت بازار سرمایه جلوگیری کرده است

    شریعتمداری، با تاکید بر اینکه بازار سرمایه ایران از ابتدای سال به عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متکی بوده، اضافه کرد: از ابتدای سال تا قبل از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (EFT)، تنها عرضه کننده در بازار بورس ایران، زیرمجموعه‌های ین وزارتخانه بوده است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بازه زمانی شرکت‌های تامین سرمایه، شستا، صبا تامین و پگاه را عرضه کرده است.

    وی با تاکید بر نقش مهم روابط عمومی در اطلاع رسانی دستاورد‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: این وزارتخانه از افت بازار سرمایه جلوگیری کرده که این عملیات از طریق ایجاد یک بازار 140 هزار میلیارد تومانی در بازار سرمایه کشور انجام شده است.
    پرداخت 200 تا 600 هزار تومان وجه نقد به سه میلیون خانوار

    شریعتمداری با اشاره به شیوع کرونا و شرایط خاص حاکم در کشور، اظهار کرد: این مساله باعث لطمه به 13 رسته شغلی در سطح کشور شده که حدود یک میلیون واحد صنفی و صنعتی را به طور جدی تهدید کرده است. به دلیل همین شرایط، حدود 700 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام شده اند. مجموع این مسائل باعث افزایش فقر نسبی در جامعه شده است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات موجود در سامانه اطلاعات رفاه ایرانیان، سه میلیون خانوار که حداقل‌های تمکن مالی را دارند، شناسایی شده اند اضافه کرد: این افراد در هیچ جایی بیمه نشده، وامی نگرفته یا ماشینی نخریده اند. به این سه میلیون خانوار در طول چهار ماه بین 200 تا 600 هزار تومان وجه نقد پرداخت و در ماه مبارک رمضان نیز این مبلغ دو برابرشد.

    شریعتمداری ادامه داد: علاوه بر کسانی که از طریق سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) تحت پوشش قرار دارند، کسانی که به این دو نهاد هم مربوط نیستند، اما جزو فقرا محسوب می‌شوند نیز مورد توجه دولت قرار گرفته اند.
    وام 12 درصدی برای 13 رسته شغلی

    وی با تاکید بر ضرورت صیانت از مشاغل ادامه داد: جمع زیادی در واحد‌های صنفی در 13 رسته شغلی مشغول به کار هستند که برای حفظ این مشاغل یک وام قرض الحسنه 12 درصد را در اختیار این بنگاه‌ها قرار داده ایم. همچنین به ازای هر کارگر از کارگاه‌هایی که به صورت مستقیم تعطیل شده اند 16 میلیون تومان و کارگاه‌هایی که به صورت غیرمستقیم تعطیل شده اند نیز 12 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی