عصر بازار

قرائت گزارش تفحص از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در مجلس

عصر اعتبار- گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره‌ی تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها قرائت شد که در این گزارش بر لزوم اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکید شد.

قرائت گزارش تفحص از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در مجلس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، حسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی در مورد تحقیق و تفحص از نحوه‌ی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در اجرای ماده 212 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

    وی در قرائت بخش مربوط به جمع‌بندی این گزارش اظهار کرد: قانون هدفمندی یارانه‌ها به اهداف مورد نظر خود شامل عادلانه کردن نظام توزیع یارانه‌ها، آثار رفاهی و اقتصادی، کاهش زمینه‌ی قاچاق به ویژه سوخت، کاهش هزینه دولت و شفافیت در پرداخت یارانه‌ها و حفظ محیط زیست نرسیده است که از جمله دلایل آن تخلف در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و نحوه توزیع یارانه نقدی است.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تا وقتی سیاست بازار خودرو به گونه‌ای باشد که مردم مجبور به استفاده از خودرو با مصرف سوخت زیاد شوند تنها هزینه مردم با افزایش قیمت بنزین زیاد شده و لذا تغییر قیمت بنزین تغییری در تغییر مصرف آن ندارد.

    حسینی شاهرودی در مورد پیشنهادات قید شده در این گزارش هم توضیح داد: باید قانون هدفمندی یارانه‌ها مجددا بازسازی شود و برنامه‌ای برای کاهش مصرف انرژی وجود داشته و سازمان هدفمندی یارانه‌ها از سازمانی که عملا تبدیل به اجرای تصمیمات رییس سازمان برنامه و بودجه شده، تغییر پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی