عصر بازار

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در انتظار تصویب هیئت وزیران

عصر اعتبار- عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در انتظار تصویب هیئت وزیران است گفت: قرار است سهام تعدادی از شرکت‌ها برای همسان‌سازی حقوق به ما واگذار شود.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در انتظار تصویب هیئت وزیران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، اکبر شوکت درخواست اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: در جلسه کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با مدیر عامل این سازمان داشته درصد افزایش حقوق بازنشستگان مشخص و این پیشنهاد به هیئت وزیران ارسال شده است.

    وی افزود: اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در انتظار تصویب هیئت دولت است و به محض ابلاغ آن را اجرایی می‌کنیم.

    عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز گفت: بر اساس موافقت سازمان برنامه و بودجه، قرار است سهام برخی از شرکت‌ها به تأمین اجتماعی واگذار شود که قابلیت عرضه در بورس را داشته باشد. و در این صورت قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز اجرایی خواهد شد.

    وی در پاسخ به این سوال که شرکت‌ها چه زمانی به تأمین اجتماعی منتقل می‌شوند گفت: منتظر اعلام سازمان برنامه و بودجه و هیئت وزیران هستیم و احتمالاً این ماه یا ماه آینده این اتفاق رخ می‌دهد.

    وی در خصوص اینکه آیا این شرکت‌ها سودده هستند تاکید کرد: بررسی انجام شده بر روی شرکت‌ها نشان می‌دهد که 80 درصد آنها باب میل ماست و اگر بشود در عرصه‌هایی که تا الان در آن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و موفق بوده‌ایم سرمایه گذاری کنیم اقدام خوب و موفقیت‌آمیز است.

    وی اظهار داشت: تاکنون در بخش دارو، نفت و گاز، فولاد و منابع معدنی موفق بوده‌ایم و این صنایع می‌توانند برای ما مثمر ثمر باشد.

    عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی گفت: در جلسه‌ای که با سالاری مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی داشتیم قول داد که این موضوع را در هیئت وزیران پیگیری و مصوبه آن را بگیرد.

    شوکت گفت: سازمان تأمین اجتماعی قصد دارد حقوق بازنشستگان را به بیش از 2 میلیون تومان برساند امیدواریم هر چه زودتر هیئت وزیران نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان تصمیم گیری کند و بتوانیم آن را اعمال کند.

    وی افزود: با توجه به شرایط فعلی حقوق بازنشستگان کم است و با این ارقام نمی‌شود زندگی کرد امیدواریم بتوان با اجرای همسان سازی در جهت افزایش حقوق بازنشستگان اقدام کرد و بتوانیم عدالت را در خصوص این افراد رعایت کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی