عصر بازار

میرزاده در تشریح نشست شورای عالی فنی و حرفه‌ای و مهارتی:

مهارت باید بر حقوق مزایای کارمند تأثیرگذار باشد

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی فنی و حرفه‌ای و مهارتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و دو تن از نمایندگان مجلس، گفت: در این نشست تأکید شد که مهارت باید بر حقوق مزایای کارمند تأثیرگذار باشد.

مهارت باید بر حقوق مزایای کارمند تأثیرگذار باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدحمایت میرزاده با اشاره به اینکه دومین جلسه شورای عالی فنی و حرفه‌ای و مهارتی عصر دیروز(29 اردیبهشت‌ماه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه که با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت  و دو تن از نمایندگان مجلس از کمیسیون آموزش و کمیسیون اجتماعی برگزار شد گزارشی از وضعیت آموزش های مهارتی در بازار کار کشور ارائه شد.

    نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس گزارشی از روندهای کلان موثر بر آینده کار نظیر تغییرات جمعیتی، تغییرات تکنولوژی، تغییرات آب و هوایی، پیامدهای جهانی شدن و تحولات غیرمترقبه موثر بر بازار کار ارائه و وضعیت بازار کار بر اساس شاخص تحصیلات دانشگاهی در سه کشور ترکیه، آلمان و ایران بررسی شد.

    میرزاده تصریح کرد: گزارش‌ها نشان می‌‎داد در بحث آموزش‌های مهارتی که منجر به ایجاد اشتغال می‌شود در نقطه خوبی قرار نداریم و علت این مسئله توجه به مدرک گرایی و آموزش‌های نظری است.

    وی تأکید کرد: از سوی دیگر در این نشست تأکید شد که تدبیری برای تأثیر مهارت در ارتقای حقوق و مزایای کارمند داشته باشد و ارتباط تولید با دانشگاه برای ارتقای تولید در سال جهش تولید نیز باید افزایش یابد.

    سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: همچنین در این نشست اعضای شورا، ضمن تصویب چارچوب نظام صلاحیت حرفه‌ای ملی ایران به تأیید صاحب نظران و به موجب تبصره یک ماده شش قانون آقایان مهدی غلامی، غلامرضا گرایی نژاد و محمدامین سازگار نژاد را به عنوان اعضای حقوقی شورا انتخاب کردند.

    بر اساس اظهارات میرزاده؛ در این جلسه علاوه بر ارائه گزارشی از مسابقات جهانی مهارت، جوایزی توسط جهانگیری معاون اول رییس جمهور به پنج تن از کسانی که در مسابقات جهانی 2019 مدال و عنوان کسب کردند، اهدا شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی