عصر بازار

استفاده ار نسخه الکترونیک در تمامی مراکز درمانی دولتی

عصر اعتبار- معاون برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی گفت: طرح نسخه‌ الکترونیک در ۷۷ بیمارستان تامین اجتماعی درکشور، تمامی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در تهران و بالغ بر ۳۰۰ مرکز سرپایی در سراسر کشور به انجام رسیده است.

استفاده ار نسخه الکترونیک در تمامی مراکز درمانی دولتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، سیدمجید صادقی راد، معاون برنامه ریزی و نظارت اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعیدر گفت‌وگو با برنامه تهران کلینیک رادیو تهران در خصوص تمدید غیر حضوری دفترچه‌های بیمه گفت: به دلیل اهمیت بالای رعایت پروتکل‌های بهداشتی وفاصله گذاری اجتماعی  بر طبق مصوبات جدید، دیگر نیازی به مراجعه به شعب بیمه برای تمدید دفترچه نیست و این امر بواسطه سامانه پیامکی و یا USSD امکان پذیر خواهد شد.

    وی ادامه داد: بدین صورت شعب بیمه با بررسی کد ملی شخصی که تاریخ دفترچه بیمه‌اش منقضی شده است می‌توانند شرایط استحقاق درمان فرد را بررسی کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. در حقیقت از این طریق می‌توان به راستی آزمایی و شناسایی افراد مشمول استفاده از خدمات درمانی بیمه پرداخت. 

    صادقی راد اظهار داشت: هدف نهایی ما حذف دفترچه‌ها است و طرح نسخه‌ الکترونیک در 77 بیمارستان تامین اجتماعی درکشور، تمامی بیمارستان های تامین اجتماعی در تهران و بالغ بر 300 مرکز سرپایی در سراسر کشور به انجام رسیده است و احراز هویت فرد تنها با کد ملی انجام می‌گیرد. اما به دلیل وجود مشکلات اعم از عدم وجود دارو در مراکز درمانی ذکر شده، نیاز به استفاده از نسخه‌هاهمچنان پا برجاست.

    وی در رابطه با خدمات پزشک از راه دور گفت : با توجه به شرایط حاکم بر کشور، حساسیت‌هایی در خصوص تصویب پروتکل‌هایی برای این طرح از جانب وزارت بهداشت ایجاد شده است و قرار بر رسیدن به یک جمع بندی و تعریف یک الگو در خصوص نوع تخصص‌ها در حیطه‌های خاص است؛ زیرا در بسیاری از موارد معاینه از راه دور امکانپذیر نیست و لزوم بر بررسی بیمار از نزدیک است.

    صادقی راد، در رابطه به معوقات پرستاری گفت: چیزی به اسم معوقه پرستاری و پرداخت آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان های تحت پوشش وجود ندارد. تعدادی از بیمارستان‌های اعم از دانشگاهی و بخش خصوصی طرف قرارد ما هستند و ما از این مراکز خرید خدمت میکنیم. در گذشته تاخیری در پرداخت وجود داشت اما خوشبختانه با نگاه مدیریتی جدید سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت‌های سازمان به این مراکز به روز شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی