عصر بازار

فروش ۵.۸ هزار میلیاردی ETF

بزرگترین صندوق سرمایه گذاری بورسی تشکیل شد

عصر اعتبار- وزارت اقتصاد از تشکیل بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) در کشور از نظر ارزش سرمایه گذاری و تعداد سهامداران خبر داد.

بزرگترین صندوق سرمایه گذاری بورسی تشکیل شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از شادا، وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: بیش از سه میلیون و چهار صد و هشتاد و یک هزار (3481000) نفر با سرمایه گذاری بیش از 5886 میلیارد تومان از آحاد مردم در این پذیره نویسی مشارکت نمودند که بیانگر تشکیل بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) در کشور از نظر ارزش سرمایه گذاری و تعداد سهامداران است.

    در این پذیره ‏نویسی از سامانه های کارگزاری ‏های بورس و سامانه‏ های آنلاین معاملاتی و درگاه ‏های غیرحضوری و حضوری 14 بانک‏ منتخب از تاریخ 1399/2/14 لغایت 1399/3/1  استفاده شد.

    این واگذاری، فرصت بی ‏نظیری را برای ورود آحاد جامعه به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبر کشور با هدف مردمی کردن اقتصاد و امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه و انتفاع از رشد این بازار فراهم آورد.

    از مردم شریف کشور که با استقبال از پذیره نویسی  واحد های صندوق واسطه گری مالی یکم پا به عرصه این سرمایه گذاری نهادند  و همچنین تلاش های متعهدانه  دست اندارکاران این طرح بویژه سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی سازی، بانک ها، کارگزاری ها، رسانه ها گروهی بویژه صدا و سیما و همکاران وزارت امور اقتصادی و دارایی در سطوح ستاد و استانها که در طراحی، اجرا و اطلاع رسانی این مهم مشارکت نمودند، قدردانی و تشکر می نماید.

    ‌امید است، دو صندوق قابل معامله آتی (پالایشی و پتروشیمی و صنایع فلزی و خوردویی) نیز با توجه به آنکه فرصتی مشابه این صندوق برای آحاد جامعه فراهم می سازد، همچنان مورد توجه قرار گرفته و نتیجه آن رونق و تعمیق بازار سرمایه کشور در کنار تحقق هدف والای تقویت بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد باشد، چرا که رونق، تعمیق و بلوغ بازار سرمایه هدفی است راهبردی که وزارت امور اقتصادی و دارایی همواره آن را دنبال خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی