عصر بازار

درجلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تاکید شد؛

واگذاری سهام باید به کاهش تصدی‌گری و مدیریت دولتی منجر شود

عصر اعتبار- ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در یکصد وسی وهشتمین جلسه تاکید کرد که فرآیند واگذاری و شکل عرضه مستقیم سهام به گونه‌ای باشد که منجر به کاهش تصدی‌گری و درنهایت واگذاری مدیریت دولتی شود.

واگذاری سهام باید به کاهش تصدی‌گری و مدیریت دولتی منجر شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه که روز سه شنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری تشکیل شد، «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی ودارایی از برنامه واگذاری شرکت‌های دولتی و زیرمجموعه بانک‌های دولتی در بازار بورس گزارش داد.

    وزیر اموراقتصادی و دارایی همچنین در گزارش جداگانه‌ای، روند آزادسازی سهام عدالت به مردم را تشریح کرد و رییس جمهوری نیز درباره سرعت بخشیدن به فرآیند آزادسازی، مدیریت بازار سرمایه و فعال سازی در جهت حراست از حقوق صاحبان سهام عدالت تذاکراتی داد.

    مشارکت 3میلیون و 500هزار نفر در نخستین عرضه ETF

    دراین جلسه همچنین گزارش دیگری در خصوص تشکیل صندوق‌های سرمایه گذاری معامله پذیر(ETF )به عنوان نخستین تجربه دولت در ابعاد مختلف و چگونگی واگذاری آن مطرح و بررسی شد که در نخستین عرضه، سه میلیون و 500 هزار نفر مشارکت داشته‌اند.

    درادامه این جلسه با توجه به برنامه جامع دولت برای جهش تولید کشور در ابعاد مختلف، موضوع امنیت غذایی با اتکا به تولید داخل مورد بحث قرار گرفت. در همین زمینه «کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از برنامه تولید کالاهای اساسی و چگونگی خرید تضمینی محصولات کشاورزی ارائه کرد.

    براساس تصمیم این جلسه، تامین با کیفیت نهاده‌ها و چگونگی حمایت از کشاورزان ازجمله خرید به هنگام محصولات و تنظیم بازار باید به گونه ای باشد که ضمن حمایت از تولید با کاهش هزینه‌های مبادله، کالاهای تولیدی به قیمت عادلانه دراختیار مصرف کننده قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی