عصر بازار

رییس کل بیمه مرکزی:

حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث برای رفاه مردم طراحی شده است

عصر اعتبار- زمینه صد درصدی برای حذف فیزیکی بیمه نامه های شخص ثالث در صنعت بیمه فراهم شده و هیچگونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث برای رفاه مردم طراحی شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر غلامرضا سلیمانی که در نشست خبری با حضور خبرنگاران دیداری و شنیداری سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: حرکت در بستر دیجیتال و حذف کاغذ از سیاست های اصلی نظام به شمار می رود که خوشبختانه صنعت بیمه با درک شرایط و تاکید بر اصل شفافیت به این عرصه ورود کرده است.

    رییس کل بیمه مرکزی با بیان این نکته که پس از این، حضور بیمه گذاران در نمایندگی ها برای دریافت بیمه نامه های شخص ثالث هیچگونه الزامی وجود ندارد، تصریح کرد: اعتبار بیمه نامه منوط به صدور کد یکتا از سوی شرکت های بیمه است که این کد ده رقمی در تمامی دستگاه های مرتبط نظیر پلیس راهنمایی و رانندگی قابل پیگیری و احراز است.
    وی افزود: شرکت های بیمه موظفند در صورت درخواست بیمه گذاران برای دریافت بیمه نامه کاغذی یک نسخه چاپی نیز به آنان ارائه دهند هرچند ضرورتی در این خصوص احساس نمی شود.
    رییس شورای عالی بیمه، تقویت شبکه فروش را از سیاست های جدی بیمه مرکزی اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بخش اعظم بیمه نامه های خرد از سوی نمایندگی های بیمه صادر شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت هر چند اعتقاد داریم که نمایندگی ها باید خود را به علم روز مجهز کنند تا از قافله صنعت بیمه جا نمانند.
    وی تصریح کرد: فروش الکترونیکی بیمه نامه های شخص از طریق درگاه های الکترونیکی نمایندگان شبکه فروش صورت می گیرد و به همین خاطر امیدواریم آینده شبکه فروش صنعت بیمه و نمایندگی فروش توسعه بیشتری یابد.
    دکتر سلیمانی خاطرنشان کرد: تلاش برای تقویت زیرساخت های الکترونیک، تامین تجهیزات، تکیه بر آموزش های تخصصی روز از جمله زمینه های تقویت شبکه فروش به شمار می رود.
    رییس کل بیمه مرکزی نگاه صنعت بیمه به مقولاتی نظیر بهداشت عمومی، ترافیک، آلودگی محیط زیست، شفافیت در عملکرد و نظایر آن را از دلایل حذف نسخه فیزیکی بیمه نامه های شخص ثالث دانست و گفت: با تسهیل در امر بیمه گری و صدور آسان بیمه نامه شخص ثالث فرصتی در اختیار نمایندگی های بیمه قرار می گیرد تا با تمرکز بر رشته هایی نظیر بیمه های مسئولیت و بیمه های زندگی، بازارهای بزرگتری را برای این صنعت فراهم آورند.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت حضور صنعت بیمه در بازارهای مالی تاکید کرد و گفت: بورس وبازار سرمایه در کنار بانک و بیمه، سه ضلع اصلی مثلث اقتصاد را شکل می دهند و شرکت های بیمه نیز در راستای شفافیت و سودآفرینی و با توجه به قوانین و دستورالعمل ها، بخشی از این بازار را در اختیار دارند.
    وی ابراز امیدواری کرد فعالیت صنعت بیمه در بورس بر اساس قانون علاوه بر شفاف سازی مالی به جذب سود قابل قبول نیز منتهی شود.
    دکتر غلامرضا سلیمانی در پایان این نشست از رسانه های کشور خواست تا با تشریح جزییات قانون حذف بیمه نامه های کاغذی شخص ثالث در رفع ابهام و پاسخگویی به پرسش های مردم و شبکه فروش، کوشا باشند.
    شایان ذکر است بر اساس تاکید رییس کل بیمه مرکزی با احراز اصالت کد یکتا در سامانه سنهاب هیچ تفاوتی بین بیمه نامه های کاغذی و الکترونیکی وجود ندارد و بیمه گذاران می توانند اطمینان داشته باشند که در صورت بروز حادثه هیچگونه مشکلی نخواهند داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی