عصر بازار

کاهش ارزش دلار در بازار جهانی با چشم انداز مثبت اقتصاد جهان

عصر اعتبار- با توجه به ناآرامی های موجود در شهرهای مختلف بزرگ آمریکا در اعتراض علیه خشونت پلیس، شرایط بازار قابل توجه است. ارزش دلار آمریکا با امید به کاهش درگیری ها بین چین و آمریکا به پایین ترین حد خود در ۱۱ هفته گذشته رسید.

کاهش ارزش دلار در بازار جهانی با چشم انداز مثبت اقتصاد جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، با توجه سرمایه گذاران به بهبود اقتصادی چین پس از همه گیری ویروس کرونا و امید به کاهش درگیری ها بین چین و آمریکا، ارزش ارزهای پرخطرتر در برابر دلار افزایش یافته است.

    ارزش دلار استرالیا یک درصد افزایش یافته و به اوج سه ماهه 0.6742 دلار رسیده است. به این ترتیب ارزش دلار آمریکا به پایین ترین حد خود در 11 هفته گذشته رسید.

    دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هیچ اقدامی برای وضع عوارض جدید بر کالاهای چینی طی کنفرانس خبری روز جمعه نکرد. به این ترتیب خطر قریب الوقوع شدت جنگ تجاری بین چین و آمریکا از بین رفت.

    به علاوه، شاخص مدیران خرید کایسین که بهبود غیر منتظره فعالیت های کارخانه ای در چین را در ماه گذشته نشان می داد باعث شد تا سرمایه‌گذاران تشویق شوند.

    دلار نیوزیلند حدود نیم درصد به همراه پوند و دلار کانادا افزایش یافت. ارزش دلار آمریکا 0.2 پایین آمد و به 98.022 رسید.

    با توجه به ناآرامی های موجود در شهرهای مختلف بزرگ آمریکا در اعتراض علیه خشونت پلیس، شرایط بازار قابل توجه است.

    تحلیلگران عقیده دادند این ناآرامی‌ها نگران‌کننده است و شاید به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر اشاره داشته باشد ولی نمی‌تواند خوش‌بینی کوتاه مدت در مورد اقتصاد آمریکا را تغییر دهد.

    ارزش یورو 0.2 درصد افزایش یافته و به 1.1135 دلار رسیده است یعنی کمی پایین تر از اوج دو ماهه 1.1145. سرمایه گذاران به طرح های اتحادیه اروپا برای کمک های مالی جهت بهبود بحران کرونا اطمینان پیدا کرده اند.

    با پایان تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در انگلیس، ارزش پوند به بالاترین حد طی سه هفته گذشته و 1.2414 دلار رسید. یوان چین 0.2 درصد بالا رفت و به 7.1196 رسید که یکی از با اهمیتترین دلایل آن امید به کاهش درگیریها بین چین و آمریکاست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی