عصر بازار

رییس سازمان برنامه و بودجه:

نرخ بیکاری در کشور به ۱۰.۷ درصد کاهش یافت

عصر اعتبار- رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: نرخ بیکاری در کشورمان در یک دهه اخیر از ۱۲.۳ به ۱۰.۷ درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری در کشور به ۱۰.۷ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در جلسه علنی مجلس و در گزارش اقتصادی اعضای دولت به نمایندگان افزود: اکنون دو یا سه برنامه اشتغال وجود دارد که بحث اشتغال را هدف گذاری کرده است.

    وی ادامه داد: آثار آن برنامه‌ها که شامل اشتغال گسترده، اشتغال روستایی و جهش تولید است،  این شده که نرخ بیکاری که ‌در سال 98 حدود 10.7 بود و در سال قبل 12.1 بود را کاهنده کرد به این معنا که از سال 97 تا 98 معادل یک و چهار دهم واحد درصد نرخ بیکاری کم شد.

    رییس سازمان برنامه بودجه ادامه داد: جمعیت شاغل ‌نیز از 23 میلیون و 731 هزار نفر در سال 97 به 24 میلیون و 273 هزار نفر افزایش یافت، یعنی 542 هزار نفر خالص اشتغال از 98 نسبت به 97 افزایش پیدا کرد.

    نوبخت گفت: جمعیت بیکار هم که سه میلیون و 254 هزار نفر بود به دو میلیون و 893 هزار نفر تقلیل پیدا کرد، یعنی 361 هزار نفر از جمعیت بیکار کاسته شد اما همچنان دو میلیون و 893 هزار نفر از جمعیت، بیکار است و این نشان می‌دهد که باید عزم جدی‌تری برای افزایش فرصت‌های شغلی داشت.

    رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: امسال برای هریک از استان‌های کشور برنامه اشتغال ویژه‌ای تدوین شده و 25 درصد منابع آن نیز تخصیص یافته است.

    وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید از مسوولان دستگاه‌های اجرایی درباره برنامه اشتغالی که تدوین شده سوال کرده تا بدانند تاکنون چه اقدام‌هایی در آن خصوص صورت گرفته است.

    نوبخت گفت: سازمان برنامه و بودجه  آمادگی دارد تا هفته‌ای یک روز با همه کارشناسان خود در جلسه فوق‌العاده و غیررسمی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور یافته و همه مباحث را پیگیری کرده و درباره آن توضیح داده شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی