عصر بازار

بانک جهانی:

کرونا باعث افت ۸ تا ۱۱ درصدی تولید در کشورهای درحال توسعه می‌شود

عصر اعتبار- بانک جهانی انتظار دارد ویروس کرونا و رکودهای اقتصادی ناشی از آن آثار مخرب ماندگاری در کشورهای در حال توسعه و بازارهای نوظهور داشته باشد.

کرونا باعث افت ۸ تا ۱۱ درصدی تولید در کشورهای درحال توسعه می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک جهانی اعلام کرد انتظار دارد ویروس کرونا و رکودهای اقتصادی ناشی از آن آثار مخرب ماندگاری در کشورهای در حال توسعه و بازارهای نوظهور داشته باشد و بیشترین آسیب را صادرکنندگان نفت و کشورهایی خواهند دید که از بحران مالی رنج می برند.

    بانک جهانی در بخش آمار گزارش خود در مورد دورنمای اقتصاد جهان اعلام کرد: متوسط کشورهای در حال توسعه که از بحران مالی رنج می برند، شاهد کاهش 8 درصدی تولید طی یک دوره 5 ساله خواهند بود. این کاهش تولید برای کشورهای در حال توسعه صادر کننده نفت 11 درصد است.

    مقامات بانک جهانی می گویند از آنجایی که دورنمای رشد اقتصاد جهان قبل از این هم به خاطر درگیری های تجاری تیره و تار شده بود، شوک همه‌گیری ویروس کرونا به راحتی می‌تواند به مشکل کشورهای در حال توسعه برای پرداخت بدهی هایشان اضافه کند.

    بیشتر بخوانید
    کاهش ارزش دلار در بازار جهانی با چشم انداز مثبت اقتصاد جهان

    همه گیری ویروس کرونا بیشترین آسیب را به اقتصادهای فقیر زده است

    نرخ پایین بهره طی یک دهه گذشته باعث افزایش شدید بدهی‌های دولتی و شرکتی در بازارهای نوظهور شده و توانایی سیاستگذاران برای پاسخ به این بحران و جلوگیری از تعطیلی کسب و کارها و از دست رفتن اشتغال و سرمایه های انسانی را محدود کرده است.

    آنچه در حال حاضر لازم است اقداماتی فوری برای کنترل این آسیب ها و دور ماندن از سیاستهایی است که باعث این بحران سلامتی و در نهایت این بحران اقتصادی و مالی شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی