عصر بازار

اقتصاد آلمان امسال ۷ درصد کوچک می‌شود

عصر اعتبار- بانک مرکزی آلمان اعلام کرد که اقتصاد این کشور از اوج رکود ناشی از ویروس کرونا عبور کرده است و در حال رشد است ولی با این حال میزان رکود اقتصادی این کشور امسال ۷.۱ درصد پیش بینی می‌شود.

اقتصاد آلمان امسال ۷ درصد کوچک می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک مرکزی آلمان اعلام کرد که اقتصاد این کشور از اوج رکود ناشی از ویروس کرونا عبور کرده است و در حال رشد است و این امر تاثیر محرک مالی گسترده دولت را تأیید می‌کند.

    این بانک در پیش بینی اقتصادی خود هشدار داد که با این وجود برخی از محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع این بیماری همچنان پابرجاست و پیش بینی می‌شود که میزان تولید امسال 7.1 درصد کاهش یابد، پیش از آنکه در دو سال آینده دوباره به حالت عادی بازگردد.

    صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل این هفته به منظور بهبود اقتصاد این کشور، از یک برنامه 130 میلیارد یورویی (148 دلار) با محوریت مصرف سوخت و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها رونمایی کرد و بودجه کل کمک‌های کرونایی دولت را به بیش از 1.3 تریلیون یورو که تاکنون بیشترین هزینه در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، افزایش داد.

    جنس ویدمن، رئیس بانک مرکزی آلمان در بیانیه‌ای گفت: منابع مالی دولتی سهم بسزایی در ثبات اقتصاد دارند. محرک اضافی در شرایط فعلی مناسب است و من از این بسته استقبال می‌کنم.

    تأثیر این کمک مالی در آخرین پیش بینی‌های بانک مرکزی آلمان محاسبه نشده است، اما این موسسه تخمین می‌زند که می‌تواند تولید ناخالص داخلی را بیش از 1 درصد امسال تقویت کند.

    بانک مرکزی اروپا نیز روز پنجشنبه با 600 میلیارد یورو دیگر در خرید دارایی‌ها که تا اواسط سال آینده تمدید خواهد شد، به برخی حمایت‌ها افزود. علیرغم این تلاش ها، اقتصاد منطقه یورو که شامل 19 کشور است در سال 2020 با 8.7 درصد رکود روبرو است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی