عصر بازار

بانک مرکزی آمریکا گزینه‌ای غیر از چاپ پول ندارد

عصر اعتبار- یک کارشناس آمریکایی معتقد است از سال ۲۰۰۸ اقتصاد آمریکا زمین‌گیر شده و بانک مرکزی این کشور گزینه‌ای غیر از چاپ پول ندارد.

بانک مرکزی آمریکا گزینه‌ای غیر از چاپ پول ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، مک‌کایزر، کارشناس آمریکایی، معتقد است اگر شما به سال 2007 بازگردید، در ترازنامه بانک مرکزی آمریکا کسری زیادی نمی‌بینید.

    استیسی هربرت دیگر کارشناس آمریکایی می‌گوید: در سال 2008 اما شما شاهد بی‌عدالتی و تخصیص کمک‌های مالی به بانک‌های آمریکایی هستید در حالی که دیگر بخش‌های اقتصاد این کشور در مقایسه با آنها تقریباً هیچ کمکی دریافت نمی‌کنند.

    اخیرا فایننشال تایمز گزارش داد کسری در ترازنامه بانک مرکزی آمریکا تا پایان سال جاری به 9 تریلیون دلار  خواهد رسید و دلیل اصلی آن دخالت سنگین این بانک برای کمک به اقتصاد آمریکا در راستای عبور از بحران کرونا بوده است.

    کیپر معتقد است که شکی نیست این رقم به 20 یا حتی 25 تریلیون دلار و شاید هم بیشتر افزایش خواهد یافت. ما این نکته را همین حالا می‌دانیم و حتی نیازی به بحث راجع به آن نیست.

    وی گفت: در سال 2008 اقتصاد آمریکا مُرد و تنها گزینه‌ای که برای بانک مرکزی آمریکا باقی ماند، چاپ پول بود تا از این طریق بتواند از قشر ثروتمند در این باره حمایت کند. در حال حاضر هم هیچ کاری نمی‌تواند بکند مگر اینکه سهام این ثروتمندان را خریداری کند. این تنها گزینه‌ای است که باقی مانده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی