عصر بازار

عضو شورای عالی کار خبر داد:

اعمال تغییرات پایه مزد از اول تیر

مابه‌التفاوت پرداخت نمی‌شود

عصر اعتبار- عضو شورای عالی کار با بیان اینکه افزایش ۵ درصدی حداقل دستمزد از اول تیر اجرا می شود، گفت: قرار نیست بابت سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد مابه‌التفاوتی به کارگران پرداخت شود.

اعمال تغییرات پایه مزد از اول تیر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، اصغر آهنی‌ها در مورد جلسه دیشب شورای عالی کار (جزئیات کامل) اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در بخش‌های کارفرمایی و مباحثی که در جامعه کارگری وجود داشت، مباحث بسیار زیادی در جلسه دیشب مطرح بود؛ در نهایت برای جلب رضایت نسبی و توجه به فرمایشات رهبری، حدود 75 هزار تومان از پایه سنوات برداشتیم و به پایه مزدی اضافه کردیم.

    عضو کارفرمایی شورای عالی کار با بیان اینکه حداقل مزد از 21 درصد به 26 درصد افزایش یافت، افزود: این کار باعث می‌شود که پرداختی کل کارفرمایی در این بخش چندان فرقی نکند اما حداقل دستمزد کارگری افزایش می‌یابد و بالطبع بازنشستگان تأمین اجتماعی که قبلاً درصد کمتری می‌گرفتند، درصد بیشتری افزایش داشته و شرایط بهتری را برای زندگی داشته باشند.

    وی ادامه داد: پیشنهاد دوم مربوط به حق مسکن بود که عدد و رقم‌های بسیار زیادی از سوی طرفین مطرح شد اما در نهایت روی عدد 300 هزار تومان توافق به عمل آمد. این پیشنهاد برای نهایی سازی و تصویب به هیأت دولت ارجاع خواهد شد تا پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی دولت و با در نظر گرفتن شرایط جامعه و کسب و کارها، حق مسکن تصویب و ابلاغ شود. بر اساس این پیشنهاد، حق مسکن از ماهانه 100 هزار تومان فعلی به ماهانه 300 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

    آهنی‌ها اظهار داشت: ممکن است عدد در هیأت دولت تغییر کند و ما نمی‌توانیم در این مورد اظهارنظری کنیم اما با توجه به شرایط اقتصادی و جامعه، امیدواریم هیأت دولت تصمیم منطقی بگیرد.

    وی در مورد زمان اجرا، گفت: تا پایان خرداد ماه روال پرداخت‌ها همان فرمول قبلی خواهد بود و از اول تیر ماه قسمتی از پایه سنوات برداشته می‌شود و روی پایه مزد گذاشته می‌شود و در نهایت با توجه به این مصوبه، لیست‌های حقوق و دستمزد اصلاحیه می‌خورد.

    گفتنی است؛ بر اساس مصوبه شورای عالی کار، پایه حقوق از یک میلیون و 835 هزار تومان به یک میلیون و 911 هزار تومان افزایش می‌یابد که به این ترتیب حقوق یک کارگر مجرد بدون سابقه 2 میلیون و 611 هزار تومان و حقوق یک کارگر با یک فرزند بالاتر از 2 میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی