عصر بازار

هفته جهاد کشاورزی و ۸۷ سالگی بانک کشاورزی

بانک کشاورزی، جهش تولید و اقتصاد مقاومتی

عصر اعتبار- بانک کشاورزی براساس آمار وارقام ، قدرتمندترین پشتیبان مالی بخش کشاورزی و اهرم موثری در سازوکار توسعه اقتصاد کشاورزی و جهش تولید در بخش کشاورزی است.

بانک کشاورزی، جهش تولید و اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، تسهیلات پرداختی این بانک در سه سال اخیر در راستای حمایت از تولید در بخش کشاورزی، رشد چشمگیری داشته است به طوری که از 388 هزار میلیارد ریال در پایان سال 1396 با رشدی36  درصدی و جهشی 142 هزار میلیارد ریالی  به 530 هزار میلیارد ریال در پایان سال 1398 رسیده است.

    بر اساس این گزارش ، افزایش سهم تسهیلات سرمایه ای در سه سال اخیر ، تاثیر مثبت و ارزشمند رشد چشمگیر تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی را دو چندان کرده است. تسهیلات سرمایه ای بانک کشاورزی از رقم 82 هزار میلیارد ریال در پایان سال 1396 به رقم 391 هزار میلیارد ریال در پایان سال 1398 رسیده است که 74 درصد از کل تسهیلات پرداختی را شامل می شود. تغییر این نسبت به نفع تسهیلات سرمایه ای، بیانگر حرکت هدفمند و هوشمندانه بانک کشاورزی برای حمایت بیشتر از فعالیت های تولیدی زیربنایی و بنیادین کشاورزی و توسعه صنایع وابسته به بخش کشاورزی است که دستاوردهای شایان توجهی را در راستای جهش تولید رقم می زند.

    شایان ذکر است بانک کشاورزی در این روزهای مقارن با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، در حالی 87 امین سالگرد تاسیس و فعالیت خود را آغاز می کند که 87 درصد از تسهیلات پرداختی آن  مستقیما به بخش کشاورزی تزریق می شود و الباقی تسهیلات نیز به صورت غیر مستقیم به رونق و توسعه چرخه ی گسترده ی معیشت مرتبط به بخش کشاورزی معطوف می شود تا نهایتا با حمایت از اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی از جهش تولید، به تامین امنیت غذایی در جامعه و خودکفایی کشور بیانجامد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی