عصر بازار

امریکن اکسپرس اولین شرکت کارت اعتباری خارجی با جواز فعالیت در چین

عصر اعتبار- بانک مرکزی چین سرانجام موافقت نهایی خود را با فعالیت شرکت امریکن اکسپرس در این کشور اعلام کرد تا این شرکت برغم تشدید تنش تجاری واشنگتن و پکن، به نخستین شرکت کارت اعتباری خارجی فعال در چین بدل شود.

امریکن اکسپرس اولین شرکت کارت اعتباری خارجی با جواز فعالیت در چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، این تاییدیه کاملا خلاف پس زمینه پرتنش آمریکا و چین در امور تجاری و همچنین در خصوص اعمال مقررات امنیت ملی توسط پکن برای هنگ کنگ است.

    بانک مرکزی چین با انتشار بیاینهای از تایید جواز فعالیت Express (Hangzhou) Technology Services خبر داد؛ شرکت خدمات مالی که سرمایه گذاری مشترک امریکن اکسپرس و لیان‌لیان دیجی تک (شناخته شده‌ترین شرکت خدمات پرداخت در چین) محسوب می‌شود.

    این نهاد اعلام کرده است که این اقدام منعکس کننده این موضوع است که بازارهای مالی چین همچنان باز است.

    بانک مرکزی چین در ژانویه اعلام کرد که درخواست امریکن اکسپرس را برای شروع فعالیت در چین دریافت کرده است.

    «استیفن جی.اسکوئری» مدیرعامل امریکن اکسپرس نیز در این خصوص گفت: این تاییدیه بیانگر گامی مهم و رو به جلو در استراتژی رشد بلندمدت ما بوده و نه تنها برای امریکن اسکپرس بلکه برای رشد و توسعه صنعت پرداخت در چین لحظه‌ای تاریخی است.

    بانک مرکزی چین همچنین درخواست ارائه شده مسترکارت را برای انجام عملیات‌های کلر کارت‌های بانکی در داخل این کشور صادر کرد اما این شرکت هنوز جواز فعالیت در شبکه کلر داخلی چین را کسب نکرده است.

    چین پس از یک دهه لابی کردن شرکت‌های خارجی  با هدف دسترسی مستقیم به آنچه انتظار می‌رود به زودی به بزرگ‌ترین بازار کارت بانکی جهان بدل شود، سرانجام در حال باز کردن بازار پرداخت‌های ارز داخلی خود به روی بازیگران خارجی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی