عصر بازار

اجازه چین به یک شرکت خدمات مالی امریکایی برای فعالیت در این کشور

عصر اعتبار- شرکت خدمات مالی امریکن اکسپرس تأییدیه نهایی برای آغاز به کار یک شبکه کارت بانکی در چین را به دست آورده است.

اجازه چین به یک شرکت خدمات مالی امریکایی برای فعالیت در این کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، شرکت خدمات مالی امریکن اکسپرس اولین شرکت خارجی است که مجوز نقل و انتقال با یوآن را در چین به دست آورده است. این شرکت تأییدیه نهایی برای آغاز به کار یک شبکه  کارت بانکی در چین را به دست آورده است.

    بانک مرکزی چین اعلام کرد مجوز نقل و انتقال بانکی را به شرکت امریکن اکسپرس با مشارکت شرکت «لیان لیان دیجی تک» اعطا کرده است. این شرکت آمریکایی دو سال پیش تاییدیه اولیه این مجوز را گرفته بود و حالا قرار است خدمات خود را طی شش ماه آغاز کند.

    اعطای این مجوز بدین معناست که خرده‌فروشان چینی به زودی قادر خواهند بود از کارت‌های اعتباری امریکن اکسپرس هم پرداخت داشته باشند. استفاده از این کارت ها به برخی رستوران ها و هتل های درجه یک محدود شده است. شرکت امریکن اکسپرس که مقر آن در نیویورک است بخشی از سهم بازار را از «یونیون پی» چین میگیرد. یونیون پی در حال حاضر تنها شرکت خدمات مالی و ارزی صادر کننده کارت بانکی در چین است.

    بانک مرکزی چین تاکید کرد این اقدام نشان دهنده ادامه بازگشایی صنعت مالی چین است. شرکت های خارجی مدت هاست سعی می کنند به بازار رو به رشد چین وارد شوند. 8.5 میلیارد کارت بانکی در سال گذشته میلادی در چین فعال بود و نقل و انتقال ها با گوشی همراه در 2018 به 190 تریلیون یوان (27 تریلیون دلار) رسید. سایر کارت های بانکی بزرگ مثل مسترکارت و ویزا قبلا درخواست های خود را برای دریافت این مجوز ارائه داده بودند ولی هنوز نتوانسته اند تاییدیه مشابهی از بانک مرکزی چین بگیرند.

    استفن جی اسکوئری، مدیرعامل شرکت امریکن اکسپرس طی بیانیه ای گفت:« بسیار خوشحالیم که توانستیم اولین شرکت خارجی باشیم که این مجوز را دریافت کرده است. ما پیشاپیش به میلیون ها مشتری جدید خود خوش آمد می گوییم و همچنان حمایت خود از مشتریان جهانی را هنگام سفر به این منطقه گسترش می دهیم».

    این خبر دربحبوحه افزایش تنش ها بین آمریکا و چین منتشر شده است. دولت ترامپ بر سر مسئله همه گیری ویروس کرونا و اخیراً هم بر سر مسئله هنگ کنگ انتقادهای شدیدی نسبت به چین داشته است. واشنگتن تهدید کرده شرکت های چینی را از بازار سهام آمریکا خارج می‌کند و در همین حین، برخی نهادهای جدید را تحریم کرده و فشار بر شرکت هواوی را افزایش داده است. درگیری بین دو اقتصاد بزرگ دنیا نگرانی در مورد آینده مرحله اول قرارداد تجاری را که در ابتدای سال جاری میلادی امضا شده بود افزایش داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی