عصر بازار

رییس کل بیمه مرکزی:

ضریب خسارت بیمه شخص ثالث به ۱۰۳ درصد رسید

عصر اعتبار- رییس کل بیمه مرکزی گفت: میزان پرداخت خسارت در بیمه‌های شخص ثالث نسبت به حق بیمه دریافتی به ۱۰۳ درصد رسیده و بر این اساس صدور بیمه‌نامه‌های راننده محور در دستور کار است.

ضریب خسارت بیمه شخص ثالث به ۱۰۳ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، غلامرضا سلیمانی امیری روز یکشنبه در دومین روز سفر به استان زنجان در دیدار با استاندار و جمعی از مدیران مرتبط با حوزه بیمه این استان اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد عامل 70 درصد تصادفات رانندگی، انسانی بوده و 30 درصد مربوط به سایر مسائل مانند ناایمن بودن جاده‌ها است.

    وی افزود: بالا بودن سهم خطای انسانی در تصادفات جاده‌ای اهمیت فرهنگ‌سازی در این حوزه را نشان می دهد و از این رو راننده‌محور شدن بیمه‌نامه ها از امسال اجرایی می شود.

    رییس کل بیمه مرکزی ضریب پرداخت خسارت در مجموع رشته‌های بیمه‌ای را در ایران 89 درصد و در سایر کشورها 60 درصد برآورد کرد و گفت: سود شرکت‌های بیمه‌ای در ایران خیلی زیاد نیست ولی در کشورهای پیشرفته، سود بیمه‌ها حتی بیشتر از بانک‌ها بوده و این بیمه‌ها هستند که اقدام به تاسیس بانک می‌کنند.

    سلیمانی امیری اظهار داشت: سطح و ضریب پوشش بیمه‌ای، نشان‌دهنده رشد و توسعه‌یافتگی جامعه، جذب سرمایه‌گذاری، آرامش و اطمینان برای خانواده‌ها و مسؤولان جامعه بوده و ضریب پوشش بیمه ای، ارتباط مستقیم با سطح توسعه‌یافتگی دارد.

    وی خاطر نشان کرد: نظام بیمه‌ای، سیستمی است که می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند و جامعه‌ای که شرکت‌های بیمه‌ای در آن قوی باشد مدیران، راحت‌تر مدیریت می‌کنند.

    وی یادآور شد: بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو، جزو رشته‌های مهم بیمه‌ای هستند اما رشته‌های دیگر از جمله بیمه زندگی و تکمیلی درمان نیز بسیار مهم هستند زیرا بیمه‌گرها در بیمه زندگی با حفظ کرامت انسانی، اندوخته کلانی در هنگام بازنشستگی که از محل سرمایه‌های خُرد شخص، پس‌انداز شده به وی پرداخت می‌کنند.

    ییس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از زنجان به عنوان استان صنعتی و کشاورزی و با حجم سرمایه‌گذاری گسترده انتظار می‌رود در صنعت بیمه که یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی است نیز رابطه مستقیم با وضعیت اقتصادی داشته باشد که در عمل اینگونه نیست و علل آن باید بررسی شود.

    وی افزود: ظرفیت بالقوه بیمه‌ای در استان زنجان بالا است که با رشد فعالیت‌های بیمه‌ای می‌توان از آن استفاده کرد.

    رییس کل بیمه مرکزی به منظور افتتاح نمایندگی صندوق تامین خسارت بدنی به استان زنجان سفر کرده است. منابع صندوق تامین خسارت بدنی از محل درصدی از بیمه نامه های شخص ثالث پرداختی صاحبان خودرو تامین می شود و در زمان وقوع تصادفاتی که مقصر حادثه فاقد بیمه نامه باشد یا در دسترس نباشد، از محل این منابع به زیان دیدگان حوادث جاده ای پرداخت می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی