عصر بازار

بدهی دولت روحانی به سیستم بانکی ۴٫۵ برابر شد

عصر اعتبار- از ابتدای شروع به کار دولت روحانی (شهریور ماه سال ۱۳۹۲) تا پایان سال ۹۸ بدهی دولت به‌ سیستم بانکی (بانک‌ها و بانک مرکزی) بیش از ۴٫۵ برابر شده است.

بدهی دولت روحانی به سیستم بانکی ۴٫۵ برابر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت نیوز، در سال 98 بیش از 58 هزار میلیارد تومان به بدهی‌‌های دولت افزوده شده است.

    آخرین آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد بدهی دولت به سیستم بانکی با رشد 19 درصدی از 304 هزار میلیارد تومان در سال 97 به بیش از 362 هزار میلیارد تومان در سال 98 رسیده است.

    از ابتدای شروع به کار دولت روحانی (شهریور ماه سال 1392) تا پایان سال 98 بدهی دولت به‌ سیستم بانکی (بانک‌ها و بانک مرکزی) بیش از 4٫5 برابر شده است.

    سال گذشته بدهی‌ دولت به بانک مرکزی روند متفاوتی را پشت سر گذاشت، به طوری که در سال 97 که آغاز بحران ارزی برای اقتصاد کشور بود بدهی دولت به بانک مرکزی با رشد قابل توجه 171 درصدی همراه شد و به بالاترین سطح تاریخی خود معادل 73 هزار میلیارد تومان رسید، اما در سال گذشته وضعیت بهبودیافته‌تری در بدهی دولت به بانک مرکزی مشاهده می‌شود که نشان از کاهش آن دارد.

    در سال گذشته بدهی دولت به بانک مرکزی با کاهش 5٫6 درصدی همراه شد اما از سوی دیگر بدهی دولت به بانک‌ها افزایش داشته است.

    بدهی دولت به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی در سال گذشته افزایش یافته و با رشد 27 درصدی از 231 هزار میلیارد تومان در سال 97 به بیش از 293 هزار میلیارد تومان در سال 98 رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی