عصر بازار

کدام کشورها بدترین شرایط را برای کارگران دارند؟

عصر اعتبار- آمریکا جزو کشورهای نقض‌کننده سیستماتیک حقوق کارگران قرار گرفت.

کدام کشورها بدترین شرایط را برای کارگران دارند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کنگره جهانی کارگران رتبه بندی کشورهای جهان بر اساس میزان برخورداری کارگران از حقوق خود را منتشر کرد.

    به گفته این کنگره، شرایط برای کارگران در تمام جهان بدتر شده و تبعیض علیه حقوق آن ها به بالاترین سطح هفت سال اخیر رسیده است. گزارش امسال کشورها را بر حسب عددی بین یک تا پنج رده بندی کرده است که بر این اساس عدد یک بیانگر تبعیض کم در حقوق کارگران، عدد دو بیانگر نقض متعدد حقوق کارگران، سه بیانگر تبعیض قاعده مند، چهار بیانگر نقض سیستماتیک حقوق کارگران و پنج بیانگر نبود هیچ تضمینی برای رعایت حقوق کارگران است.

    اروپا با شاخص 2.49 بهترین وضعیت و خاورمیانه و شمال آفریقا با 4.44 امتیاز بدترین وضعیت را از نظر رعایت حقوق کارگران در بین مناطق مختلف جهان داشته اند. به گفته این کنگره 85 درصد کشورهای جهان حق اعتصاب کارگران را نقض کرده اند.

    بدترین شرایط کاری کارگران در جهان

    در بین 10 کشوری که به گفته کنگره جهانی کارگران بدترین میزان برخورداری از حقوق خود را دارند، کشورهای مصر، هند، هندوراس اعضای تازه وارد هستند. هفت کشور دیگر شامل بنگلادش، برزیل، کلمبیا، ترکیه، قزاقستان، فیلیپین و زیمباوه، سال گذشته نیز جز 10 کشور با بدترین وضعیت بوده اند.

    بهترین کشورها

    اتریش، دانمارک، فنلاند، آلمان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، اسلواکی، سوید و اروگویه کشورهایی هستند که موفق به قرارگیری در رتبه یک شده اند.

    کشورهای دسته دوم

    از جمله این کشورها می توان به کانادا، بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، ژاپن، نیوزلند، سنگاپور و سوییس اشاره کرد.

    کشورهای دسته سوم

    استرالیا، گرجستان، لهستان، روسیه و انگلیس از جمله کشورهایی هستند که در رتبه بندی امسال عدد کیفی سه را کسب کرده اند.

    کشورهای دسته چهارم

    شیلی، لبنان، مکزیک، قطر، ویتنام، سریلانکا، آمریکا و ونزویلا از جمله کشورهایی هستند که در این دسته قرار گرفته اند.

    ایران، یونان و کره جنوبی

    ایران در گزارش امسال به همراه کشورهایی نظیر کره جنوبی، یونان، امارات، اوکراین، کویت، هنگ کنگ، چین و بحرین در این دسته قرار گرفته اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی