عصر بازار

میزان بدهی انگلیس بیشتر از کل اقتصاد این کشور شد

عصر اعتبار- پس از اقدام دولت انگلیس برای دریافت وام بی‌سابقه در ماه مه برای مبارزه با بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، میزان بدهی‌های این کشور از کل ارزش اقتصاد آن بیشتر شد.

میزان بدهی انگلیس بیشتر از کل اقتصاد این کشور شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، پس از اقدام دولت انگلیس برای دریافت وام بی‌سابقه در ماه مه برای مبارزه با بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، میزان بدهی‌های این کشور از کل ارزش اقتصاد آن بیشتر شد.

    رقم بدهی 55.2 میلیارد پوندی در ماه مه سال جاری، 9 برابر بیشتر از ماه مه سال گذشته و بیشترین میزان از زمان آغاز ثبت رکورد بدهی‌ها در سال 1993 بود.

    با احتساب این رقم، کل بدهی دولت انگلیس به بالاترین سطح یعنی 1.95 تریلیون پوند رسیده است که برای اولین بار در بیش از 50 سال اخیر از اندازه اقتصاد فراتر رفته است.

    ریشی سوناک، وزیر دارایی بریتانیا اعلام کرد که این آمار تأثیر شدید ویروس کرونا بر منابع مالی دولت را تأیید کرده است.

    وی ادامه داد: بهترین راه برای بازگرداندن منابع عمومی به وضعیتی پایدار، بازگشایی ایمن اقتصاد است تا مردم بتوانند به کار خود برگردند.

    وی افزود: ما برنامه ریزی کرده‌ایم تا این کار را به صورت تدریجی و ایمن انجام دهیم که این اقدامات شامل بازگشایی کسب و کارها در خیابان‌های اصلی در سراسر کشور طی هفته جاری همزمان با احیای اقتصاد می‌شود.

    بر اساس این گزارش، به علت تعطیلی‌های ناشی از شیوع کروناویروس و افزایش هزینه‌های اقدامات حمایتی، درآمد دولت انگلیس از مالیات، بیمه ملی و مالیات بر ارزش افزوده در ماه مه بسیار کاهش یافت.

    از سال 1963 این نخستین بار است که بدهی این کشور از اندازه اقتصاد آن بزرگتر شده است اما هنوز به اندازه اوج خود در سال‌های 1946 و 1947 نرسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی