عصر بازار

چگونه شماره حساب خود را از شماره کارت بدست آوریم؟

عصر اعتبار- چگونه شماره حساب خود را از شماره کارت بدست آوریم؟ این سئوالی که شاید برای بسیاری در طول روز پیش بیاید. این روز‌ها بسیاری از افراد برای انجام امور بانکی خود به پرداخت‌های آنلاین با کمک اینترنت بانک، اپلیکیشن‌ها و کد‌های مختلف وابسته هستند. بر همین اساس احساس می‌شود که دارا بودن شماره کارت و رمز عبور اینترنتی مهمترین موارد برای عملیات‌های بانکی است. شاید به همین دلیل نیز، بسیاری از افراد شماره حساب خود را به مرور زمان فراموش یا گم می‌کنند. در چنین شرایطی باید چه کرد؟

چگونه شماره حساب خود را از شماره کارت بدست آوریم؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از انتخاب، شاید مهمترین موضوعی که باید مطرح شود این است که تا حد امکان از ترس و فن هراسی دوری کنید. درواقع گاهی با چند تکنیک ساده می‌توان شماره حساب را بازیابی کرد. فقط کافیست صبور و با دقت عمل کنید:

    یک تذکر مهم

    نخستین نکته مهم در بازیابی شماره حساب این است که اگر از طریق روش‌های آنلاین اقدام می‌کنید به هیچ وجه از درگاه‌های فرعی که از شما رمز دوم یا اطلاعات شخصی بی مورد را می‌خواهند اعتماد نکنید. برای دریافت شماره حساب به هیچ وجه به چنین نکاتی نیاز نیست. سعی کنید حتما از درگاه‌های معتبر وارد عمل شوید و برای شماره حساب هر بانک به سایت اصلی آن مراجعه کنید.

    ساده‌ترین روش کدام است؟

    ساده‌ترین و نخستین روش که به ذهن بسیاری از افراد نیز می‌رسد مراجعه به خودپرداز بانک و گرفتن برگه رسید است. به طور معمول و استاندارد، در بالای برگه‌های دریافتی از خودپرداز، شماره حساب درج میشود؛ بنابراین در اولین فرصت به خودپرداز بانک خود مراجعه کرده و از بانک خود غیر مستقیم شماره حساب بگیرید.

    روش مناسب برای میانسالان و کهنسالان

    بسیاری از افراد میانسال و کهنسال که توان مراجعه حضوری به خودپرداز‌ها را ندارند یا حتی نحوه استفاده درست از خودپرداز را نمی‌دانند به تلفن بانک وابسته اند. جالب است بدانید به راحتی می‌توانید از تمامی شعب به صورت تلفنی و ضمن اعلام شماره کارت، شماره حساب را دریافت کنید. تماس با اپراتور بانک و دریافت راهنمایی از وی نیز می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.

    روش‌های اختصاصی برای بانک‌های خاص


    بانک شهر
    وارد بخش محاسبه شماره حساب بانکی بانک شهر شده و در کادر موجود در صفحه، شماره کارت خود را وارد کنید و به راحتی شماره حساب را دریافت کنید.

    کافیست وارد این درگاه شوید:

    https://b2n.ir/406493

    بانک ملی
    اگر به رمز دوم پویا دسترسی دارید به بخش انتقال وجه در سایت بانک ملی مراجعه کنید (bmi.ir) و از کارت خود مبلغی را به همان شماره کارت انتقال بدهید. در مرحله بعدی، شماره حساب شما نمایش داده می‌شود.

    http://www.bmi.ir/fa/shaba/

    بانک پاسارگاد
    برای دریافت شماره حساب بانک پاسارگاد وارد بخش محاسبه شماره حساب بانکی شده و از بین گزینه‌های مختلف گزینه کاربردی را وارد کنید.

    https://www.bpi.ir/sheba

    بانک پارسیان


    برای درَیافت شماره حساب بانک پارسیان در بهترین حالت ایده آل است که به خدمات اینترنتی بانک دسترسی داشته باشید. اما اگر به این خدمات دسترسی ندارید، سری به شعبه بانک خود بزنید.

    https://b2n.ir/364852

    بانک تجارت
    برای دریافت شماره حساب بانک تجارت از طریق وب سایت رمز دوم الزامی است. شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضا، کد CVV2 و کد امنیتی را وارد می‌کنید و در نهایت شماره حساب خود را وارد کنید.

    https://b2n.ir/333943

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی