عصر بازار

انتشار ۶۰۰ میلیون دلار صکوک توسط IILM

عصر اعتبار- شرکت بین‌المللی اسلامی مدیریت نقدینگی (IILM) مستقر در مالزی اقدام به انتشار ۶۰۰ میلیون دلار صکوک کوتاه‌مدت کرده است.

انتشار ۶۰۰ میلیون دلار صکوک توسط IILM
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، شرکت بین‌المللی اسلامی مدیریت نقدینگی (IILM) مستقر در کوالالامپور مالزی، دو صکوک کوتاه‌مدت A-1 با ارزش 600 میلیون دلار را منتشر کرده است. این در حالی است که 300 میلیون دلار صکوک با دوره یک ماهه و نرخ سود 0.27 درصد و 300 میلیون دلار صکوک با دوره سه ماهه و نرخ سود 0.4 درصد ارائه شده است.

    به نقل از شرکت بین‌المللی اسلامی مدیریت نقدینگی، این اقدام بیش از 1٫19 میلیارد دلار تقاضا را برای هر دو صکوک به خود اختصاص داده است. در این میان، معامله‌گران اولیه اسلامی مستقر در منطقه شورای همکاری خلیج فارس  (PGCC) توانسته‌اند نقش مهمی در تخصیص و مدیریت این نوع از صکوک‌ها داشته باشند.

    براساس گزارش پورتال بانکداری اسلامی، شرکت بین‌المللی اسلامی مدیریت نقدینگی (IILM) مستقر در مالزی با هدف ایجاد ابزارهای مالی مطابق با احکام شریعت اسلامی برای کمک به بانک‌های اسلامی خارج از کشور در مدیریت نقدینگی کارآمد و مؤثر و نیز تشویق به افزایش سرمایه‌گذاری در ژانویه سال 2011 رسماً آغاز به کار نموده است.

    سهامداران موسس این شرکت که توسط هیأت خدمات مالی اسلامی تأسیس شده، شامل بانک‌های مرکزی کشورها و مقامات پولی و نظارتی است و در حال حاضر، بانک‌های مرکزی کشورهای اندونزی، کویت، لوگزامبورگ، مالزی، قطر، موریس، نیجریه، ترکیه، امارات متحده عربی، بانک توسعه اسلامی و شرکت اسلامی برای توسعه بخش خصوصی (ICD) از اعضای شرکت مدیریت بین‌المللی نقدینگی اسلامی به شمار می‌روند.

    با توجه به فعالیت گسترده این شرکت در استفاده از این ابزار مالی اسلامی، مجموع ارزش کل صکوک منتشرشده توسط IILM به 2٫51 میلیارد دلار رسیده است که سهم این معاملات شرعی از کل دارایی‌های ملموس حدود 71 درصد می‌باشد.

    علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی