عصر بازار

انگلیس قطب مالی اروپا می ماند

عصر اعتبار- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد بخش بزرگی از سرمایه گذاران با وجود برگزیت ترجیح می دهند در انگلیس سرمایه گذاری کنند.

انگلیس قطب مالی اروپا می ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، گروه مشاورین " EY" در گزارشی با استناد به یک نظرسنجی تازه صورت گرفته اعلام کرد انگلیس با وجود شیوع کرونا و نزدیک شدن به مهلت زمانی مقرر دستیابی به توافق تجاری با اتحادیه اروپا، کماکان جذاب ترین مقصد برای جذب سرمایه خارجی و ارائه خدمات مالی در اروپا محسوب می شود.

    این نظرسنجی که با مشارکت سرمایه گذاران خارجی فعال در پروژه های تحت نظر گروه مشاورین EY تهیه شده است نشان می دهد 40 درصد آن ها انگلیس را مقصد مطلوب تری برای ارائه خدمات مالی پس از کرونا می دانند در حالی که این رقم برای نزدیک ترین رقیب این کشور در اروپا تنها هشت درصد است.

    پس از نتایج انتخابات پارلمانی سال گذشته و پیروزی قاطع محافظه کاران در آن، روند خارج شدن بانک های بزرگ خارجی از انگلیس نیز با کاهش محسوسی مواجه شده است تا جایی که در سپتامبر سال قبل 1000 نفر از کارکنان بانک های خارجی از این کشور به دگیر کشورهای اروپایی نقل مکان کردند که این رقم بسیار کمتر از 7000 نفر پیش بینی شده قبلی بوده است. اکنون حدود نیمی از کل دارایی های بانکی در انگلیس متعلق به بانک های خارجی است که در این بین بانک های آمریکایی بیشترین سهم را از فعالیت های بانکی خارجی در این کشور دارند.

    عمر علی- مدیر بخش خدمات مالی در موسسه EY گفت: مذاکرات برگزیت یک نقطه تاریخی برای دولت، سازمان های تنظیم بازار و صنعت مالی و بانکی انگلیس است. هر چند هنوز مشخص نیست درآینده تکلیف پروژه ها چه خواهد بود اما با توجه به زیرساخت های قوی، بخش مالی و بانکی انگلیس توانایی سازگاری بالایی با شرایط بحران دارد و از موضع مستحکمی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر برخوردار خواهد بود.

    سال قبل لندن برترین مقصد سرمایه گذاری خارجی در اروپا با جذب منابع مالی اجرای 67 پروژه بود. پاریس با 29 پروژه و مادرید با 24 پروژه در رده های دوم و سوم قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی