عصر بازار

مدیرعامل کارگزاری آگاه؛

علت واریز نشدن پول سهام عدالت از سوی کارگزاری آگاه چیست؟

عصر اعتبار- مدیرعامل کارگزاری آگاه گفت: علت واریز نشدن پول سهام عدالت برای سهامداران این است که چون اطلاعات حساب برخی از آنها نواقصی داشته پول برگشت خورده است که در پیگیری برای رفع این مشکل هستیم.

علت واریز نشدن پول سهام عدالت از سوی کارگزاری آگاه چیست؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، یکی از راه‌های فروش سهام عدالت از طریق سامانه معاملات کارگزاری‌هاست. براساس رتبه‌بندی سازمان بورس و اوراق بهادار کارگزاری آگاه با نمره الف در رتبه دوم قرار دارد که طبیعتا سهامداران بسیاری از آن استفاده می‌کنند.

    تاخیر در واریز پول سهام عدالت موجب اعتراض سهامداران شده است که مدیرعامل کارگزاری آگاه در روز سوم تیر ماه علت تاخیر را در عدم دریافت لیست واریزی‌ها عنوان کرد و گفت: برای کسانی که درخواست فروش خود را داده و سهامشان فروخته شده است، شرکت سپرده‌گذاری باید یک لیستی به ما بدهد که برای هر فرد چقدر باید واریز شود تا ما این پرداختی‌ها را انجام دهیم.

    برخی از سهامداران اظهار کرده‌اند که برای پیگیری علت تاخیر در واریز پول سهام عدالت طی چند روز اخیر با شرکت سپرده‌گذاری تماس گرفته‌اند و به آنها گفته شده که لیست واریز وجه به شرکت کارگزاری آگاه ارسال شده است.

    سوال این افراد این است که چرا علی‌رغم این که شرکت سپرده‌گذاری لیست را ارسال کرده اما هنوز کارگزاری پول سهامداران را واریز نکرده است؟

    محمدرضا سرافراز، مدیرعامل کارگزاری آگاه در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: لیست فروش مرحله اول برای ما ارسال شده و پول بیشتر سهامداران به صورت کامل به حسابشان واریز شده است اما اطلاعات حساب برخی از آنها نواقصی داشت که پولشان برگشت خورده است که در این باره از شرکت سپرده‌گذاری در حال پیگیری هستیم تا این نواقص زودتر برطرف و واریزی‌ها انجام شود.

    در روز چهارشنبه هفته گذشته کارگزاری آگاه قطع شد و هیچ یک از سهامدارانی که از این کارگزاری استفاده می‌کنند به پرتفوی خود دسترسی نداشتند، دامنه این اختلالات به هفته جاری نیز کشیده شد که اعتراضاتی را به همراه داشت.

    وی در واکنش به این موضوع گفت: سرویس کارگزاری دیروز و امروز کاملا بالا بوده و سهامداران می‌توانستند معاملات خود را انجام دهند، اما سرویس‌های جانبی مثل واریز و برداشت در اتصال به سامانه‌های بانکی مشکلاتی وجود دارد که لزوما از سوی ما نیست اما در تلاش هستیم که این مسئله نیز زودتر حل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی