عصر بازار

توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بنیاد مسکن؛

تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات برای احداث و تکمیل مسکن روستایی امضا شد

عصر اعتبار- بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تقاهم‌نامه‌ای را به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال امضا کردند تا براساس آن به افراد واجد شرایط برای کمک به احداث و تکمیل مسکن روستایی تسهیلات پرداخت شود.

تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات برای احداث و تکمیل مسکن روستایی امضا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سلیمان توکلی عضو هیات مدیره بانک مهر ایران صبح امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه این بانک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: این تفاهم‌نامه اقدام ارزشمندی است که در زمینه احداث، بازسازی و تعمیر خانه‌ های روستاییان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است.

    این عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه درباره جزییات این تفاهم‌نامه، توضیح داد: بر اساس این تفاهمنامه به افراد واجد شرایط معرفی شده توسط بنیاد در مناطق مشمول به منظور کمک به احداث و تکمیل مسکن در سراسر کشور تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد احداث و تکمیل پرداخت می شود.

    وی ادامه داد: مجموع تسهیلات پرداختی معادل 900 میلیارد ریال است که توسط بانک مهر ایران به متقاضیان معرفی شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می شود. در این تفاهمنامه، سقف فردی تسهیلات به صورت عمومی 150 میلیون ریال بوده و متقاضیان مشمول توسط بنیاد مسکن شهرستان به شعب بانک معرفی می شوند.

    به گفته توکلی، در موارد خاص، بنا به درخواست بنیاد مسکن استان و تایید دفتر مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پرداخت تسهیلات تا سقف 300 میلیون ریال است. وی تاکید کرد: دوره بازپرداخت تسهیلات تا سقف 150 میلیون ریال 36 ماه و در موارد خاص تا 60 ماه، متناسب با میزان تسهیلات و با اعلام بنیاد تعیین می شود.

    توکلی در ادامه در پاسخ به ایبِنا، درباره جزییات دو تفاهم‌نامه این بانک و بنیاد، اظهار داشت: تاکنون مبلغ 150 میلیارد تومان تفاهم شده که 28 هزار و 500 واحد از سه سال قبل تا امروز مسکن روستایی احداث شده و همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

    وی در پایان تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین افتخارات بانک قرض الحسنه مهر ایران، فعالیت در زمینه مسئولیت های اجتماعی است که اخیراً با تخصیص بخشی از بودجه تبلیغاتی خود، 500 هزار خانه روستایی در سطح سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام را تحت پوشش بیمه حوادث درآورد.

    همچنین در ادامه این جلسه نیز علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: این تفاهم‌نامه در راستای بسط و گسترش سنت نیکوی قرض الحسنه و به منظور کمک به احداث و تکمیل مسکن با استفاده از منابع حساب 100 امام خمینی ( ره) و بانک قرض الحسنه مهر ایران، پرداخت خواهد شد.

    وی افزود: همکاری بنیاد و بانک مهر ایران در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به افراد واجد شرایط معرفی شده توسط بنیاد در مناطق مشمول جهت کمک به احداث و تکمیل مسکن در سراسر کشور است.

    به گفته وی، منابع مالی این تفاهم‌نامه نیز به گونه ای است که 300 میلیارد ریال از سوی بنیاد و مجموع تسهیلات پرداختی 900 میلیارد ریال خواهد بود که توسط بانک تامین و به محض واریز طی 12 ماه به متقاضیان معرفی شده از سوی بنیاد پرداخت می‌شود.

    تابش در پایان تاکید کرد: هدف اعطای این تسهیلات حل مشکلات اشتغالزایی روستاییان است. این تفاهم‌نامه علاوه بر 60 میلیارد تومان تسهیلاتی است که پیش از این با بانک قرض الحسنه مهر ایران تا سال 1400 تفاهم شده بود و به قوت خود باقی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی