عصر بازار

کمیسیون اروپایی:

اقتصاد حوزه یورو بیشتر در رکود فرو می‌رود

عصر اعتبار- کمیسیون اتحادیه اروپا پیش‌بینی کرد طی سال جاری اقتصاد حوزه یورو بیش از میزان کنونی درگیر رکود خواهد شد و بهبود آن برای سال ۲۰۲۱ کندتر از آن چیزی خواهد بود که قبلا پیش‌بینی شده است.

اقتصاد حوزه یورو بیشتر در رکود فرو می‌رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، کمیسیون اروپایی امروز پیش‌بینی کرد که اقتصاد حوزه یورو بیش از آن چیزی که انتظار می‌رفت طی ماه‌های آینده درگیر رکود خواهد شد و برای سال 2021 نیز روند بهبود اوضاع کندتر از پیش‌بینی‌ها روی خواهد داد.

    بر اساس این گزارش فرانسه، ایتالیا و اسپانیا بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا در اروپا خواهند دید.

    در حالی کمیسیون اروپایی این گزارش نسبتا منفی را منتشر کرده که افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا هم به تشدید نگرانی نسبت به خطر افتادن روند بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور منجر شده است چرا که این مسئله باعث شده تا در برخی ایالت‌های آمریکا نه تنها روند کاهش محدودیت‌های کرونایی متوقف شود بلکه حتی مقامات ایالتی به سمت بازگرداندن این محدودیت‌ها نیز رفته‌اند.

    کمیسیون اروپایی پیش‌بینی کرده برای سال جاری رشد اقتصادی حوزه یورو رکورد منفی 8.7 درصدی را به ثبت خواهد رساند و در سال 2021 نیز رشد 6.1 درصدی را تجربه خواهد کرد.

    این کمیسیون اما در ماه می پیش‌بینی کرده بود که اقتصاد حوزه یورو رشد منفی 7.7 درصدی برای سال جاری بر مثبت 6.3 درصدی را برای سال آینده خواهد داشت.

    پیش‌بینی جدیدتر از بدتر شدن اوضاع اقتصادی 18 کشور عضو حوزه یورو حکایت دارد.

    کمیسیون اروپایی اعلام کرده به این دلیل پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی حوزه یورو را پایین‌تر آورده که روند حذف اعمال محدودیت‌های کرونایی کندتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد انجام شده است.

    این کمیسیون پیش‌بینی خود از اوضاع اقتصادی فرانسه، ایتالیا و اسپانیا را که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را دیده و یا خواهند دید بیش از گذشته پایین آورده و حالا می‌گوید هر کدام از این کشورها رشد منفی بیش از 10 درصد را تجربه خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی