عصر بازار

۵ هزار نفر انگلیسی شغل خود را در بخش خرده فروشی از دست می‌دهند

عصر اعتبار- در جدیدترین خسارت ناشی از ویروس کرونا به اقتصاد انگلیس، بخش خرده فروشی این کشور با از دست دادن بیش از ۵ هزار فرصت شغلی مواجه شده است.

۵ هزار نفر انگلیسی شغل خود را در بخش خرده فروشی از دست می‌دهند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، در جدیدترین خسارت ناشی از ویروس کرونا به اقتصاد انگلیس، بخش خرده فروشی این کشور با از دست دادن بیش از 5 هزار فرصت شغلی مواجه شده است.

    دو فروشگاه بزرگ خرده فروشی این کشور اعلام کرده اند پس از بحران کرونا، مشتریان آنها احتمالا دیگر تمایلی به بازگشت به عادت های خرید قبلی خود ندارند.

    فروشگاه های زنجیره ای کالاهای بهداشتی و سلامت «بوتز» و «جان لوئیس» همانند خرده فروشان دیگر،هشدار دادند در صورتی که مشتریان همچنان به خرید آنلاین تمایل دارند و از تردد در مراکز شهر برای خرید احتیاط می‌کنند، مجبور خواهند بود، فروشگاه‌های خود را تعطیل کنند.

    شرکت بوتز اعلام کرد: 4 هزار کارمند خود را اخراج می‌کند، درحالی که وزیر دارایی انگلیس در روز چهارشنبه آخرین طرح خود برای حفظ فرصت‌های شغلی را ارائه داده بود. جان لوئیس نیز 1300 کارمند خود را از دست می‌دهد.

    از زمان شیوع کرونا، چندین برند معروف انگلیس از دست رفتن هزاران فرصت شغلی و تعدیل نیروهای خود را اعلام کرده‌اند.

    جان لوئیس، به عنوان فروشگاه محبوب میان انگلیسی‌ها اعلام کرده است که 8 فروشگاه خود را تعطیل می‌کند. فروش‌های اینترنتی این شرکت از 40 درصد پیش از شیوع کرونا به 70 درصد در حال حاضر رسیده است.

    ششمین اقتصاد بزرگ دنیا در ماه‌های مارس و آوریل 25 درصد کوچک شد و به سوی بزرگ‌ترین رکود اقتصادش در 300 سال گذشته در سال 2020 پیش می‌رود. نرخ بیکاری در انگلیس در مسیر دو برابر شدن و رسیده به حدود 10 درصد است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی