عصر بازار

افزایش قابل توجه دارایی‌های بیت‌کوین صرافی‌های ژاپن در پاندمی

عصر اعتبار- دارایی‌های دیجیتال همچون بیت کوین، ایکس‌پی‌آر و اتریوم در صرافی‌های ژاپن در جریان پاندمی ویروس کرونا افزایش یافت.

افزایش قابل توجه دارایی‌های بیت‌کوین صرافی‌های ژاپن در پاندمی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، اتحادیه صرافی‌های دارایی‌های مجازی و پول دیجیتال ژاپن (JVCEA)  که یک سازمان مستقل برای صنعت ارز و دارایی دیجیتال است، به تازگی گزارشی را در مورد دارایی‌های رمزارزی در اختیار ژاپنی‌ها در ماه مارس منتشر کرد.

    براساس این گزارش، 169 هزار و 376 بیت کوین در صرافی‌های ژاپنی نگه داشته شده که نسبت به ماه پیش از آن 11 درصد افزایش یافته است. XRP نیز با رشد 6.4 درصدی به 3.2 میلیارد رسید و اتریوم هم با افزایش 5.7 درصدی به 1.14 میلیون واحد رسید.

    حجم بیت کوین معامله شده در ماه مارس 617.3 میلیارد ین  (5.8 میلیارد دلار) بود که در مقایسه با XRP به عنوان دومین رمزارز با نرخ تبادل بالا در همان ماه، 11 برابر بیشتر است. بیت کوین در ماه مارس بیش از 25 درصد ریزش داشت؛ این رمزارز ماه را حوالی 8600 دلار آغاز کرد اما در روز 12 مارس که به «پنج شنبه سیاه» شهرت پیدا کرده است، برای مدتی کوتاه به زیر 5000 دلار رسید و آن ماه را حوالی 6400 دلار به اتمام رساند.

    دلیل افزایش دارایی‌های مجازی سرمایه گذاران ژاپنی هنوز مشخص نیست اما به اعتقاد برخی، حامیان ژاپنی بیت‌کوین پس از ریزش بازار رمزارز برای خرید بیشتر آن درنگ نکردند و شاید به همین دلیل سرمایه گذاران ژاپنی رمزارزهای بیشتری را برای فروش به صرافی‌ها فرستادند.

    «یوها هاسِگاوا» تحلیل گر بازار در صرافی مجاز بیت‌بانک، توضیح داد که به طور معمول نوسان قیمت و دارایی‌های رمزارز کاربران با یکدیگر «رابطه عکس» دارند. براساس نرم افزار انگلیسی Mode که مبادلات رمزارز را رصد می‌کند، سرمایه گذاران نسل انفجار (سال‌های 1946 تا 1964) و نسل ایکس (متولدین سال‌های 1965 تا 1980)، از زمان آغاز پاندمی سرمایه گذاری ماهانه خود را در بیت کوین افزایش داده اند.

    «جنیس لِگلر» مدیر تولید این نرم افزار معتقد است که براساس یافته‌های جدید این احتمال وجود دارد که در نتیجه پاندمی جهانی، روش فکری سرمایه‌گذاران به شکلی بی‌سابقه دستخوش تغییر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی