عصر بازار

مشاور معاونت بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی:

دفترچه‌های درمانی کارگران هفت تپه تا پایان مرداد ماه اعتبار دارد

عصر اعتبار- محمدی گفت: دفترچه‌های کارگران شرکت هفت تپه تا پایان مرداد ماه دارای اعتبار است.

دفترچه‌های درمانی کارگران هفت تپه تا پایان مرداد ماه اعتبار دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد محمدی مشاور معاونت بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی درباره آخرین وضعیت بیمه کارگران هفت تپه، اظهار کرد: شرکت هفت تپه با سازمان تامین اجتماعی مشکلی نداشته است. برای حدود 5 هزار و 300 کارگر در طول دوره‌های قبلی و تا ماه جاری، برایشان حق بیمه پرداخت نشده بود و حدود 600 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار هستند.

    مشاور معاونت بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: علیرغم بدهی، تامین اجتماعی کارگران این کارخانه را بازنشسته سخت و زیان آور کرده است و بیش از 7 هزار نفر از کارگران هفت تپه و کارون بازنشسته شده اند. مشکل آن‌ها عدم پرداخت حقوق است که نزدیک 4 ماه از کارفرما حقوق نگرفته بودند، اما دولت پیگیر این است که حقوقشان پرداخت کند.

    وی با اشاره به اینکه تمدید دفترچه‌های درمانی کارگران هفت تپه مشکلی وجود ندارد، افزود: دفترچه هایشان تا پایان مرداد ماه دارای اعتبار است. در بحث بازنشستگی، از کارافتادگی و بیمه بیکاری مشکلی وجود ندارند. از مزایای بیمه بیکاری در این مدت خودشان استفاده نکردند چراکه  مشکل در خصوص سخت و زیان آوریشان ایجاد شده و از حقوقشان هنگام بازنشستگی کم می‌شد به همین دلیل خودشان استقبال نکردند.

    محمدی خاطرنشان کرد: تا پایان اسفند ماه در خصوص بازنشستگی این کارگران مشکل خاصی وجود نداشته و اگر خواستار دریافت بیمه بیکاری بودند نیز تعلل صورت نمی‌گرفت و تامین اجتماعی به آنها بیمه بیکاری پرداخت می‌کرد، در حال حاضر دولت به دنبال آن است که از طریق شورای اسلامی کارخانه حقوق کارگرانش را پرداخت کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی