عصر بازار

​حجت‌اله صیدی، مدیر عامل بانک صادرات ایران در مراسم تکریم و معارفه مدیر شعب خراسان رضوی :

سال ۹۹، سال تثبیت سودآوری پایدار بانک صادرات ایران است

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: سال ١٣٩٩، سال تثبیت سودآوری پایدار و افزایش سهم بازار منابع بانک صادرات ایران است.

سال ۹۹، سال تثبیت سودآوری پایدار بانک صادرات ایران است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، حجت‌اله صیدی با اشاره به عملکرد خوب این بانک در تحقق اهداف تعیین شده گفت: طی دو سال گذشته با تلاش تمامی همکارانم موفق شدیم زیان‌دهی بانک را متوقف و بانک را به سودآوری برسانیم. در سال ١٣٩٩ نیز برنامه‌های مستمری برای افزایش سهم بازار منابع داریم تا به تثبیت سودآوری پایدار برسیم.
    وی که در مراسم معارفه مدیرشعب بانک صادرات ایران در استان خراسان‌رضوی که به صورت وب‌کنفرانس برگزار شد، سخن می‌گفت؛ لازمه تحقق سودآوری پایدار را افزایش درآمدها و مدیریت هزینه‌ها دانست و افزود: برای تثبیت سودآوری لازم است درآمدها را افزایش دهیم. درآمدهای عملیاتی و درآمد حاصل از پرداخت تسهیلات، مهم‌ترین درآمد بانک است که پایدار است. درآمدهای کارمزدی و غیرعملیاتی پایدار نیستند. اگر بتوانیم درآمدهای عملیاتی را افزایش دهیم، این سود پایدار می‌ماند و آینده بانک را تضمین می‌کند.
    صیدی ادامه داد: با رعایت بهداشت اعتباری و بهینه‌سازی ترکیب تسهیلات و عقود می‌توان درآمدها را افزایش داد. تسهیلات بیشتر همواره نیازمند منابع بیشتر است که ا یجاد آن به کاهش قیمت تمام شده پول می‌انجامد.
    مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به لزوم کاهش هزینه‌ها برای تثبیت سودآوری پایدار گفت: هزینه‌های مطالبات مشکوک‌الوصول و هزینه‌های مالی، دو هزینه مهم و تأثیرگذار هستند. سود عملیاتی به خودی خود تحقق نمی‌یابد و نیاز به تلاش و طی فرآیندها دارد و کار بانک نیز انجام عملیات بانکداری و تحقق همین سود است.

     

     

    ارتقای مسئولیت در گرو تلاش و رفتار حرفه‌ای است

    مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به عملکرد خوب مدیریت شعب استان خراسان‌رضوی گفت: آقایان حاتمی و جهانبانی هرکدام در دوره مسئولیتشان با قدرت و تمرکز بر رفتار حرفه‌ای، اقدامات موثری را رقم زدند که اگر همه همکاران چنین دستاوردهایی داشته باشند، اساسا جابه‌جایی مدیران ضرورتی نخواهد یافت.
    صیدی ادامه داد: امیدوارم این تودیع و معارفه‌ها فتح بابی برای مجموعه همکاران شبکه باشد که به مهم‌ترین وظیفه هر انسانی که همانا ارتقای خویشتن است اهتمام ورزند. به تعبیر امیرالمؤمنین علی(ع)، هرگز نباید دو روز یک مؤمن یکسان و همانند باشد. البته ارتقا در حوزه فعالیت اداری در گرو تلاش، تمرکز و رفتار حرفه‌ای قوی است که اگر تحقق پیدا کند حتما نتیجه آن پیشرفت و دستیابی به حوزه فعالیت وسیعتر خواهد بود. چنانکه ادبیات دین مبین اسلام نیز مشحون از همین حقیقت و وعده‌ الهی به تحقق آن است که فرمود: لنهدینهم سبلنا و در ادبیات فارسی نیز آمده است که هر چه در این پرده نشانت دهند / گر نپسندی به از آنت دهند.
    وی ادامه داد: از تلاش‌ها و زحمات آقای محمود حاتمی مدیر سابق این مدیریت تشکر کنم که مدیری کوشا، متعهد، باانگیزه و حرفه‌ای بودند و موفقیت‌های خوبی هم کسب کردند. آقای کیومرث جهانبانی نیز از مدیران فعال، باانرژی، متعهد و حرفه‌ای هستند که امید است با تمرکز و قدرت بیشتر و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای استان، در بخش‌های مختلف عملکردی استان به خصوص بانکداری الکترونیکی تحول‌آفرین باشند.
    صیدی با تأکید بر توجه به تمام شهرهای استان گفت: مدیریت جدید استان خراسان‌رضوی، علاوه بر شهر مشهد لازم است به مناطقی همچون فریمان، تربت حیدریه، سبزوار، شیروان، قوچان و... نیز که در صنایع مختلفی از تولید کاشی گرفته تا صنایع غذایی و... ظرفیت توسعه دارند توجه کند.

     

     

     استان خراسان‌رضوی، ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی دارد

    حجت‌اله صیدی با اشاره به پتاسیل‌های استان خراسان‌رضوی گفت: این استان پهناور، علاوه بر ارزش و قداست معنوی از حیث شاخص‌های اقتصادی، شاخص کسب و کار، ویژگی‌های جغرافیایی، رابطه مستمر با همسایگان شمالی و شرقی، برخورداری از معادن غنی از جمله مهم‌ترین معادن سنگ آهن جهان همچون سنگان، صنایع بزرگ، شرکت‌های بزرگ IMI، پتروشیمی، تولید قطعات خودرو و صنایع پلاستیک موقعیت ممتاز و منحصربه‌فردی دارد.
    وی ادامه داد: این استان هاب بزرگ و مهمی برای فرآورده‌های نفتی به خصوص در حوزه‌های فریمان و سرخس است.

     

     

     قدردانی از بخشنامه رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی

    حجت‌اله صیدی با قدردانی از بخشنامه جدید رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی برای تملک دارایی‌های موسسه میزان توسط بانک صادرات ایران گفت: بخشنامه آقای غلامعلی صادقی، رییس متعهد، انقلابی و شجاع دادگستری خراسان رضوی برای بانک صادرات ایران بسیار راهگشا بود. امیدواریم این بخشنامه امیدبخش هرچه زودتر اجرایی شود و بتوانیم دارایی‌های موسسه میزان را تملک و با منابعی که از بانک صادرات ایران به سپرده‌گذاران این موسسه پرداخت شده بود، جایگزین کنیم.
    وی ادامه داد: در مورد مسئله پدیده شاندیز نیز سران قوا و ستاد تدابیر ویژه اقتصادی مصوبات بسیار خوبی داشتند و ابلاغیه اخیر ریاست محترم جمهور و تصمیم‌های ریاست محترم قوه قضائیه در این خصوص بسیار مغتنم و کارگشاست که امیدواریم اجرای این مصوبات سرعت بگیرد. به گونه‌ای که حق سهامداران شریف پدیده اعم از حقوقی و حقیقی ادا شود و به زودی این پروژه به نتیجه برسد.

     

     

    توجه به منافع تمام ذینفعان ضروری است

    مدیرعامل بانک صادرات ایران ادامه داد: کار کردن در استان خراسان‌رضوی، به دلیل تعدد و تنوع ذینفعان، مدیریت ویژه‌ای را می‌طلبد که مهم‌ترین خصیصه آن رویکرد تعاملی است. البته تعامل وقتی موفق است که مبتنی بر اصول حرفه‌ای باشد زیرا معتقدیم بانک در ایران همانند سایر جهان، نباید رویکرد سیاسی و جناحی داشته باشد بلکه باید در خدمت همه ذینفعان قرار گیرد.
    صیدی با اشاره به پتانسیل‌های فعالیت‌های ارزی استان خراسان‌رضوی گفت: این استان مرزی به دلیل تبادل با کشورهای مختلف، ظرفیت خوبی برای توسعه فعالیت‌های ارزی دارد. با تمرکز بر این فعالیت‌ها، می‌توانیم نیازهای واحدهای تولیدی و اقتصادی استان به تبادل ارز و فعالیت‌های ارزی را تأمین کنیم.

     

     

    در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا تسریع شود

    مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: شرایط خاصی با شیوع کرونا در کشور داریم که البته با وجود تحریم‌های ظالمانه بسیار خوب مدیریت شده است. برخی از کسب و کارها، در این شرایط آسیب‌ دیده‌اند. البته بانک‌ها عملکرد خوبی در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا داشتند ولی با توجه به اینکه هنوز بخش مهمی از مشاغل آسیب‌دیده نتوانسته‌اند از این تسهیلات بهره‌مند شوند، لازم است ضمن رعایت قوانین و مقررات سرعت کار را بالا ببریم.
    صیدی با تأکید بر آمادگی شبکه بانک صادرات ایران برای پرداخت این تسهیلات گفت: شبکه گسترده شعب این بانک در سراسر کشور همچون گذشته آماده خدمت‌رسانی به مشاغل و واحدهای تولیدی کشور است. بدین‌ منظور تسریع در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در اولویت کار تمامی واحدهای بانک صادرات ایران قرار گرفته است.
    وی با اشاره به مسئولیت‌پذیری تک‌تک کارکنان شبکه بانکی کشور در دوران شیوع کرونا ویروس گفت: مدیران و کارکنان شبکه بانکی کشور دوشادوش تمامی اعضای کادر درمانی و بیمارستانی کشور، از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا، در کنار مردم بودند و علیرغم آلودگی بالای محیط شعب و واحدهای بانکی، از هیچ کوششی برای خدمت‌رسانی به مردم و اقتصاد کشور دریغ نکردند.
    مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به ابتلا و درگذشت تعدادی از کارکنان شبکه بانکی گفت: همانطور که تأخیر کادر درمان در رسیدگی به بیماران مبتلا به کروناویروس باعث وارد آمدن لطمه‌های جبران‌ناپذیر به بیمار می‌شود، تأخیر در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی آسیب‌دیده نیز می‌تواند باعث نابودی آن کسب و کار شود. از همکارانم می‌خواهم که حل مشکل مشاغل آسیب دیده از این بیماری را تسریعدکنند و این پرونده‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهند.

     

     

    توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی و غیرحضوری ضروری است

    صیدی با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج خدمات غیرحضوری اظهار داشت: با برنامه‌ریزی، شناخت بازار و توسعه درگاه‌های بانکداری الکترونیکی می‌توان بسیاری از خدمات بانکی را به صورت غیرحضوری به مردم و مشتریان ارائه داد و لازم است با همکاری معاونت طرح و برنامه، توسعه این درگاه‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهیم.
    وی ادامه داد: برنامه‌ریزی در حوزه توسعه درگاه‌ها و خدمات بانکداری الکترونیک از مهم‌ترین مأموریت‌های مدیرجدید شعب استان خراسان‌رضوی است و به خصوص در شهر مشهد مقدس هر چه سقف پرداخت‌های الکترونیک را افزایش دهیم، کمک شایان توجهی به بهبود وضعیت اقتصادی استان و مهار آثار کرونا خواهیم داشت.
    رضا صدیق، قائم‌مقام مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران نیز در این مراسم ضمن تشکر از زحمات آقای محمود حاتمی گفت: با تلاش همکاران و مدیران استان، عملکرد خوبی در رشد منابع داشتیم که لازم است تا پایان سال با مدیریت جدید و همراهی تمامی کارکنان، هدف منابع را محقق کرده و رتبه سهم بازار اول را کسب کنید.
    وی با اشاره به عملکرد استان در بخش‌های مختلف اظهار داشت: با توجه به زائرپذیر بودن استان و حجم بالای گردشگر لازم است که خدمات بانکداری الکترونیک مورد توجه جدی قرار گیرد.
    قائم‌مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به برگزاری مجمع عمومی بانک گفت: سال ١٣٩٨، همکاران شبکه بانک، تلاش‌های خوبی داشتند و نتیجه تلاش‌های آنان در قالب صورت‌های مالی به سهامداران و ذینفعان بانک در این مجمع عمومی ارائه می‌شود.
    در پایان این مراسم مصطفی‌ رحیمی شهواری معاون شعب و بانکداری جامع بانک به نیابت از مدیرعامل بانک صادرات ایران، حکم انتصاب کیومرث جهانبانی را به سمت مدیریت شعب استان خراسان‌رضوی به وی اعطا کرد.
    جهانبانی پیش از این مدیریت شعب استان آذربایجان‌غربی را برعهده داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی