عصر بازار

برای نخستین بار؛

ژاپن پروژه صدور رمزارزملی را در دستورکار سالانه خود قرار داد

عصر اعتبار- دولت ژاپن در برنامه سیاستگذاری سالانه خود اعلام کرد که در خصوص صدرو رمزارزملی بررسی بیشتری انجام خواهد داد؛ نشانه‌ای که از آماده‌سازی توکیو برای استفاده از این ایده در بحبوحه شیوع کرونا حکایت دارد.

ژاپن پروژه صدور رمزارزملی را در دستورکار سالانه خود قرار داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، دولت ژاپن در نخستین اشاره به ارز دیجیتال در برنامه سالانه خود، بانک مرکزی این کشور را ترغیب کرد تا به منظور بررسی امکان پذیری صدور رمزارز با کشورهای دیگر همکاری کند.

    براساس اسناد مذکور که به عنوان راهنمای سیاست‌های اقتصادی و مالی بلندمدت دولت ژاپن عمل می‌کند، «بانک مرکزی ژاپن به منظور بررسی رمزارزملی از طریق ارزیابی و تایید آزمون‌های فناوری با کشورهای دیگر همکاری خواهد کرد.»

    تلاش‌های شرکت فیسبوک برای عرضه ارز دیجیتال انحصاری خود موسم به لیبرا، بانک‌های مرکزی جهان را مجبور کرد تا برای صدور رمزارزملی خود بررسی‌های جدی تری انجام دهند.

    چین یکی از کشورهایی است که در مسیر صدور رمزارزملی پیشتاز بوده و این موضوع نیز قانونگذاران حزب حاکم ژاپن را بر آن داشته تا توکیو را ترغیب کند تا در این موضوع از پکن عقب نیافتد.

    با این حال، دولت و بانک مرکزی ژاپن با توجه به موانع قانونی و اختلالات اجتماعی که ممکن است رمزارزملی در کشوری که مردم آن بیشترین علاقه را در بین کشورهای جهان به پول نقد دارند، ایجاد کند، نسبت به اقدام عجولانه در این خصوص جانب احتیاط را رعایت کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی