عصر بازار

مدیریت نقدینگی به کنترل تورم کمک می‌کند

عصر اعتبار- نماینده مردم ساری در مجلس‌ با تاکید بر اینکه مدیریت نقدینگی در کشور باید اولویت بانک مرکزی باشد، گفت: برنامه‌های بانک مرکزی به نسبت سال‌های گذشته بهتر شده است.

مدیریت نقدینگی به کنترل تورم کمک می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، علی بابایی کارنامی  با تاکید بر اینکه وظیفه سنگینی مطابق شعار سال بر دوش تیم اقتصادی دولت به ویژه بانک مرکزی قرار داد، گفت: برای تحقق شعار سال لازم است برنامه های مشخص دستگاه ها و نهادهای اقتصادی کشور به مجلس ارسال شده و با نظرات کارشناسی بهبود شرایط دنبال شود.

    نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برنامه های دولت متناسب با شعار سال باشد، افزود: خوشبختانه برنامه های بانک مرکزی به نسبت سال های گذشته بهتر بوده که این نشان از مدیریت بهتر اعمال شده دارد.

    وی با تاکید بر اینکه مدیریت نقدینگی در کشور باید از اولویت بانک مرکزی باشد، تصریح کرد: مدیریت نقدینگی به کنترل تورم کمک خواهد کرد. بابایی کارنامی با بیان اینکه نقدینگی سرگردان و این منابعی که در اختیار مردم قرار دارد باید به سمت تولید گرایش پیدا کند، گفت: طبیعی است که هدایت این منابع به سمت تولید می تواند خدمت بزرگی در حوزه تحقق شعار سال و در نتیجه اشتغال، رفع بیکاری و بسیاری از معضلات که پیش روی صنعت و تولید در همه شاخه ها است باشد.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: ارایه پیشنهاداتی به مجلس در قالب وجوه اداره شده یکی از اقداماتی که انتظار داریم بانک مرکزی انجام دهد. وی با بیان اینکه وقتی از جهش تولید حرف می زنیم یعنی همه شاخص ها باید به سرعت تغییر حالت داده و در این مسیر بسیج شوند، گفت: دولت و بانک مرکزی برای تحقق شعار سال باید بسته هایی را به مجلس ارسال کنند که ضمن پیش بینی شرایط سال جاری و سال آینده، بهبود وضعیت در سایه مدیریت صحیح را نوید دهد.

    بابایی کارنامی با تاکید بر اینکه باید با مدیریت ارزی از بروز تورم افسارگسیخته در اقتصاد جلوگیری شود، افزود: برای جلوگیری از شوک اقتصادی، دولت باید مدیریت بر بازار را جدی بگیرد. وی تصریح کرد: در هدایت منایع به سمت بازار سرمایه نگرانی هایی داریم که باید با آینده نگری بانک مرکزی از بین برود.

    این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین از ضرورت دوری بانک ها از سفته بازی خبر داد و گفت: در برنامه های توسعه ای بالادستی تاکید ویژه ای به موضوع عملی شدن اصل 44 شده، از اینرو لازم است بانک ها نیز در این مسیر حرکت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی