عصر بازار

اخلالگران ارزی در تور قوه قضاییه

ساماندهی ارزی در هفته‌های آتی

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، از ساماندهی ارزی در هفته‌های آتی خبر داد و گفت: خوشبختانه اکنون بانک مرکزی با تعامل قوه قضاییه و دستگاه‌های اطلاعاتی برای بازگرداندن ارزهای دولتی اقدام کرده است.

ساماندهی ارزی در هفته‌های آتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محسن علیزاده  با اشاره به چرایی وضعیت فعلی بازار ارز، گفت: متاسفانه عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات وضعیت فعلی بازار را بهم ریخته است. نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید در ارایه ارز دولتی به افراد دقت عمل بیشتری به خرج دهد، افزود: از زمانی که یک واردکننده یا یک صادرکننده ثبت سفارش کرده تا زمانی که ارز به او اختصاص می یابد همه این مراحل در سیطره اختیار دولت است، از اینرو با تشدید نظارت ها باید از تکرار وضعیت فعلی جلوگیری به عمل آید.

    وی با تاکید بر اینکه متاسفانه دیده شده برخی از واردکنندگان پس از دریافت ارز دولتی نسبت به واردات کالای تعهد شده اقدام نکرده اند، تصریح کرد: خوشبختانه اکنون بانک مرکزی با تعامل با قوه قضاییه و دستگاه های اطلاعاتی خواهان همکاری برای بازگرداندن ارزهای دولتی شده است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تعیین فرصت برای واردکنندگان و صادرکنندگانی که ارزهای دولتی گرفته و هنوز به خزانه پس نداده اند، ادامه دارد، افزود: طبق آخرین خبرها دو ماه فرصت داده شده تا ارزهای دریافتی به خزانه عودت شود که اگر در خلال این فرصت داده شده مقاومت مجدد برای بازگرداندن ارزها صورت بگیرد قوه قضاییه ورود کرده برخورد جدی با متخلفان به عنوان مخلان ارزی خواهد داشت.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا رویه افزایش نرخ ارز همچنان ادامه خواهد داشت یا خیر؟ گفت: نباید رویه افزایشی نرخ ارز ادامه داشته باشد، البته که اقدامات بانک مرکزی نیز در این مسیر برنامه ریزی شده است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تحریم ها در بروز وضعیت فعلی نقش داشته و بخش عمده ای از نرخ فعلی ارز را حباب تشکیل داده است، افزود: متاسفانه مردم همزمان با گرانی ها تمایل بیشتری نسبت به خرید نشان می دهد که این خود بر افزایش قیمت ها دامن می زند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کاهش نرخ ارز با توجه به نوید بانک مرکزی نسبت به اتخاذ تدابیر مناسب برای ساماندهی ارزی حتمی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو