عصر بازار

قریب اعلام کرد؛

پرداخت مقرری بیمه بیکاری دوره شیوع کرونا به بیش از ۹۹۰ هزار نفر

عصر اعتبار- معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت مقرری بیمه بیکاری دوره شیوع بیماری کرونا برای ۹۹۰ هزار و ۳۴۳ نفر-ماه خبر داد.

پرداخت مقرری بیمه بیکاری دوره شیوع کرونا به بیش از ۹۹۰ هزار نفر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، مهرداد قریب اظهار کرد: در اجرای دستورالعمل اجرایی «پرداخت بابت ایام بیکاری دوره شیوع بیماری کرونا از محل منابع صندوق توسعه ملی» مصوب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، پرداخت مقرری مربوطه برای 213 هزار و 16 نفر در اسفند 98، تعداد 446 هزار نفر در فروردین 99 و تعداد 331 هزار و 327 نفر در اردیبهشت 99 انجام شده است.

    قریب افزود: این پرداخت‌ها از محل مبلغ تخصیص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور توسط خزانه داری کل کشور انجام شده است که این تعداد حدود 90 درصد متقاضیان را شامل می‌شود و پرداخت به 10 درصد باقیمانده در دست اقدام است.

    وی درج اشتباه شماره حساب بانکی یا شبای مربوطه و یا عدم انطباق آن با کد ملی، ثبت شماره کارت بانکی به جای شماره حساب بانکی و یا ثبت شماره حساب افراد خانواده به جای بیمه شده اصلی را از عمده‌ترین دلایل بروز تأخیر در پرداخت مقرری 10 درصد از مشمولان باقی‌مانده برشمرد و گفت: تأخیر در ثبت درخواست بیکاری در سامانه غیر حضوری یا مراجعه حضوری و ارائه درخواست به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا کاریابی‌ها علیرغم راه‌اندازی سامانه ثبت درخواست بیکاری غیرحضوری نیز از مهمترین علل بروز تأخیر در پرداخت به برخی از متقاضیان است.

    معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: به دلایلی نظیر عدم شمول قانون کار و بیمه بیکاری از جمله به رانندگان، کارگران ساختمانی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد و یا واریز حق بیمه از سوی کارفرما در ایام بیکاری، بخشی از متقاضیان نیز قانوناً مشمول دریافت قرار نگرفته‌اند.

    قریب افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از وقفه در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان و خانواده آنان، استحقاق درمان کلیه متقاضیان لغایت پایان شهریور 99 تمدید شده و افراد مذکور می‌توانند از مزایای درمانی سازمان تأمین اجتماعی و همچنین سوابق مربوطه به عنوان سابقه پرداخت حق بیمه برخوردار شوند.

    وی ادامه داد: طبق هماهنگی به عمل آمده با حوزه روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اطلاعات افرادی که با تأخیر ثبت نام کرده‌اند و افرادی که درخواست خود را به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا کاریابی‌ها ارائه داده‌اند و همچنین اخذ شماره حساب و شبای صحیح متقاضیان در حال انجام است که به محض حصول نتیجه و شناسایی مشمولان مراتب از طریق پیامک از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی