عصر بازار

رئیس اداره تامین اجتماعی نیشابور خبر داد:

بیش از یک هزار زن خانه‌دار نیشابوری بیمه تامین اجتماعی هستند

عصر اعتبار- رئیس اداره تامین اجتماعی نیشابور گفت: یکهزار و ۸۵ زن خانه دار نیشابوری بیمه تامین اجتماعی هستند و همچنان زنان خانه داری که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند با مراجعه به تامین اجتماعی می‌توانند از خدمات مختلف بیمه و بازنشستگی برخوردار شوند.

بیش از یک هزار زن خانه‌دار نیشابوری بیمه تامین اجتماعی هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، احمد میرزایی در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی افزود: شعبه تامین اجتماعی نیشابور دارای 52 هزار بیمه شده اصلی، 88 هزار بیمه شده تبعی، 13 هزار مستمری بگیر با 9 هزار و 500 مستمری بگیر تبعی است و در مجموع حدود 165 هزار نفر زیرپوشش تامین اجتماعی نیشابور و 30 هزار نفر هم در زبرخان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و از این تعداد حدود 10 درصد مشاغل آزاد، 58 درصد بیمه اجباری، سه درصد بیمه اختیاری، 4 درصد بافندگان و 13 درصد رانندگان هستند.

    وی اظهار داشت: 104 نویسنده و هنرمند، یک فعال حوزه رسانه، یک خبرنگار و 32 دانشجو نیز زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی در این شهرستان هستند و از خرداد ماه امسال با راه‌اندازی سامانه استعلام دفترچه‌های درمانی حدود 40 درصد از مراجعات این اداره کاهش یافته که امیدواریم تا پایان سال این میزان به 70 درصد برسد و با حذف تدریجی دفترچه‌های درمان و جایگزینی کارت سلامت مشکلی در زمینه تامین اعتبار و چاپ این دفترچه‌ها نخواهیم داشت.

    وی خاطر نشان کرد: این شعبه 530 میلیارد ریال از سازمان‌های عمومی و غیردولتی طلبکار است و بیشترین میزان مطالبات مربوط به شهرداری و سازمان‌ها و نهادهای دولتی است و پارسال تمامی بدهی‌های این شعبه به مراکز درمانی پرداخت شده و فقط بدهی به مراکز درمان غیرمستقیم باقی مانده است.

    میرزایی ادامه داد: در این شهرستان یک هزار و 150 نفر از بیمه بیکاری برخوردار هستند و طی یک سال گذشته حدود 240 میلیارد ریال برای بیمه بیکاری در این شعبه پرداخت شده و طی این مدت تعهدات بلند مدت  این شعبه 240 هزار میلیارد ریال و تعهدات کوتاه مدت اعم از کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه ایام بارداری، نقص عضو و هزینه سفر بالغ بر 72 میلیارد ریال بوده است.

    وی اعلام کرد: طی یک سال گذشته بیش از 20 هزار بازرسی از کارگاه‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی این شهرستان انجام شده که بیشترین تخلفات شامل عدم اعلام تعداد روزهای مشغول به کار توسط کارفرما و عدم درج لیست پرداخت حقوق واقعی بوده است.

    رئیس تامین اجتماعی نیشابور یادآور شد: در دوران شیوع کرونا 14 ردیف شغلی برای اعمال برخی تسهیلات اعلام شده و طی این ایام یک هزار و 390 نفر در سامانه اداره کار برای دریافت پوشش بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کرده‌اند.

    میرزایی اعلام کرد: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین صندوق بیمه‌ای کشور است که به حفظ و صیانت از نیروی انسانی در بخش‌های تولید، خدماتی و بازرگانی و حمایت از اشخاص، سالمندان و ازکارافتادگان با پرداخت مستمری، غرامت، هزینه فوت و هزینه‌های درمانی می‌پردازد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو